Czemu optymalizacja mojej strony jest tak ważna?

Zanim odpowiemy sobie na pytanie zawarte w temacie niniejszego artykułu, musimy się wpierw zastanowić, czym właściwie jest rzeczona optymalizacja stron?

Podstawy

Skrót SEO pochodzi od angielskiej frazy Search Engine Optimization, która najprościej mówiąc, oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek dostępnych w Internecie. W praktyce są to różnorodne działania, które mają docelowo sprawić, by nasz serwis internetowy znalazł się jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania interesującej nas wyszukiwarki. Niezwykle ważne jest tutaj to, że mówimy o wynikach NATURALNYCH, co oznacza, że działania te nie dotyczą sytuacji, kiedy wykupujemy reklamę płatną. Warto o tym pamiętać.

Jednak z optymalizacją jest tak, że znacznie łatwiej o niej mówić niż ją skutecznie przeprowadzić. Dlatego też najczęściej korzysta się w tym celu z pomocy specjalistów. Doświadczona agencja SEO taka jak gdański Virtal jest gwarancją, że pozycjonowanie stron będzie prowadzone zgodnie z obowiązującymi zasadami. Prowadząc pozycjonowanie serwisów samodzielnie, nie posiadając aktualnej wiedzy, możemy ściągnąć na siebie spore problemy – ale o tym za chwilę.

White Hat SEO

White Hat SEO

To pozycjonowanie stron w Google prowadzone zgodnie z wytycznymi najpopularniejszej wyszukiwarki świata. Skupiają się one głównie na tym, aby witryna internetowa była wartościowa dla użytkowników. Ważne jest, by treści obecne w serwisie rozwiązywały problemy czytelników, a co za tym idzie, były pomocne oraz atrakcyjne. Dobór słów kluczowych jest ważny, jednak należy pamiętać, aby frazy pojawiały się w treściach w sposób naturalny. Nie ma tutaj miejsca, na bezsensowne wrzucanie słów kluczowych gdzie popadnie, ponieważ będzie to potraktowane jako spam i ukarane. A jeśli już o karach dotyczących tekstów mowa to nie sposób nie wspomnieć o jednym z dwóch kluczowych algorytmów dyscyplinujących stosowanych przez Google. Drodzy Państwo powitajcie słodką Pandę.

Algorytm Panda

Jest strażnikiem treści. Ocenia on ich unikalność, długość oraz poziom merytoryczny. Znacznie wyżej pozycjonowane są strony, na których znajdziemy oryginalne niekopiowane teksty, które dodatkowo będą użyteczne oraz stosunkowo długie i naturalnie nasycone interesującymi nas frazami kluczowymi. Jeśli Panda nałoży na nas karę, to natychmiast to zauważymy, ponieważ ruch na naszej witrynie zdecydowanie spadnie.

Black Hat SEO

No dobrze, jeśli już wiemy co mamy robić, to naturalnie pojawia się pytanie, czego robić nam nie wolno, jeśli chodzi o pozycjonowanie w Google? Katalog takich zakazanych technik nosi nazwę Black Hat SEO. Karany jest nie tylko niewłaściwie prowadzony link building (czyli pozyskiwanie linków z wątpliwej jakości serwisów), ale również spamowanie (czyli nadmierne nagromadzenie fraz kluczowych w treści, ukrywanie ich za pomocą jednego koloru czcionki czy używanie ich bez sensu), a także tzw. cloaking (kiedy to roboty Google widzą inne treści niż użytkownicy).

Za te działania wyszukiwarka może nałożyć na nas filtr, co w praktyce oznacza znaczne obniżenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na konkretną frazę. Może również ukarać nas znacznie bardziej dotkliwie, wykluczając stronę z indeksu w ogóle, co potocznie jest nazywane „banem”. Jeśli spotka nas coś takiego, to nikt przez Google naszego serwisu nie znajdzie. Można próbować taką karę usunąć, jednakże często prośby są odrzucane, nawet jeśli (co jest wymogiem) usuniemy przyczynę jej nałożenia. Tak więc zdecydowanie lepiej nie ryzykować, bo do stracenia jest naprawdę sporo.

W tym momencie powinniśmy powitać drugie ulubione zwierzątko domowe Google, czyli algorytm Pingwin.

Black Hat SEO

Algorytm Pingwin

To właśnie on nakłada karę na witryny, do których prowadzi zbyt duża ilość bezwartościowych linków z niskiej jakości stron internetowych i dodatkowo wszystko ma miejsce w zbyt krótkim czasie. Takie działanie Pingwin odbiera jako spamerskie i nakłada na stronę karę nazywaną również kolokwialnie karą za pozyskiwanie linków.

Podsumowanie

Jak widać prowadzenie pozycjonowania samodzielnie może skończyć się dla nas dotkliwymi karami. Najczęściej dzieje się tak, wtedy kiedy nie mamy ani odpowiedniej wiedzy, ani tym bardziej doświadczenia w prowadzeniu różnorodnych działań, których wymaga skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google.

Nawiązanie współpracy z uznanym przez klientów partnerem agencyjnym stanowi ważny element w naszej drodze na szczyt wyników wyszukiwania. Szczególnie że dobra agencja, zanim podejmie jakiekolwiek zaplanowane działania, przeprowadzi wnikliwy audyt SEO, który odpowie na pytanie, jak strona do tej pory radzi sobie w Google oraz co powinniśmy zmienić w jej budowie i działaniach by pozycjonowała się lepiej. Bez tego nie ma mowy o skutecznej pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj