Helpdesk – szybka i tania pomoc IT dla Twojej firmy

Nie możesz pozwolić sobie na zatrudnienie informatyka? Chcesz mieć pewność, że firma działa sprawnie pod kątem IT? Postaw na helpdesk.

W wielu przedsiębiorstwach obszar IT pełni bardzo ważną funkcję. To właśnie on umożliwia w wielu przypadkach prowadzenie działalności, dlatego jakiekolwiek usterki mogą przełożyć się na spore problemy, między innymi gorsze bezpieczeństwo danych czy braki w dostępie do sieci.

Większe firmy zatrudniają własnych informatyków, których zadaniem jest obsługa informatyczna całego przedsiębiorstwa. W przypadku firm zaliczanych do kategorii mikro, małych i średnich przedsiębiorstw stworzenie dodatkowego stanowiska pracy dla informatyka nie jest rozwiązaniem opłacalnym. Z drugiej strony także doraźne korzystanie z usług IT jest sporym wydatkiem. Warto zatem zwrócić uwagę na jeszcze jedną opcję, czyli na helpdesk IT.

Czym jest helpdesk IT?

Dostępna nawet 24 godziny na dobę obsługa informatyczna, która świadczona jest na bazie szerokiej wiedzy i doświadczenia, to domena helpdesku IT. Za pomocą takiej właśnie usługi firma może otrzymać szybką pomoc i jednocześnie może zapobiegać poważnym problemom w przyszłości, jakie mogą wynikać z niewłaściwie dobranego sprzętu, oprogramowania, ich usterek, luk w bezpieczeństwie.

W takim przypadku helpdesk działa jak kompleksowa informatyczna obsługa firm dostępna w każdym momencie. Wystarczy tylko zgłosić problem, a pracownicy niedługo potem będą mogli go rozwiązać.

Warto przy tym wskazać, że obsługa informatyczna w ramach helpdesku prowadzona jest obecnie także w 100% online, między innymi przez specjalne ekrany zdalne, co pozwala na otrzymanie pomocy bez konieczności czekania na pracownika, który miałby przyjechać do firmy.

Kiedy warto skorzystać z helpdesku?

Prowadzona jako helpdesk obsługa IT niesie ze sobą wiele korzyści dla wielu klientów, którym zależy na tym, aby ich przedsiębiorstwo mogło działać wtedy jeszcze efektywniej.

Z obsługi informatycznej jako helpdesk warto skorzystać wtedy, gdy celem jest:

  • skuteczne bezpieczeństwo danych firmy
  • sprawne działanie urządzeń informatycznych – komputerów, serwerów i innych urządzeń
  • zminimalizowanie kosztów związanych z obsługą informatyczną
  • usunięcie problemów z wirusami i innymi złośliwymi programami i zapobieganie pojawianiu się ich w przyszłości
  • otrzymanie błyskawicznej pomocy, gdy pojawi się taka konieczność – także 24 godziny na dobę
  • uzyskanie przystępnego poziomu cen za obsługę informatyczną

Taka obsługa informatyczna firm dedykowana jest zarówno dla jednoosobowych firm, jak i dla mikro, małych i średnich firm zatrudniających pracowników.

Helpdesk IT – wybierz pakiet dopasowany do swoich potrzeb

Firmy prowadzące helpdesk, na przykład warszawska firma b2b.helpme.pl, proponują swoim klientom dostęp do pakietów usług. Pakiety te różnią się pomiędzy sobą zakresem obsługi oraz szybkością czasu reakcji na zgłoszenia.

Warto przy tym zaznaczyć, że informatyczna obsługa firm w zależności od wybranej firmy będzie się różniła, stąd przed zdecydowaniem się na konkretną ofertę tak ważne jest wybranie tej, która będzie obejmowała wszystkie wymagane prace.

Wybrane usługi IT dostępne jako helpdesk:

  • monitorowanie – kontrola systemu informatycznego stosowanego w firmie
  • helpdesk – aktywna pomoc, na którą składają się rejestrowanie zgłoszeń, rozwiązywanie zgłaszanych problemów, między innymi usuwanie awarii, wsparcie dotyczące korzystania z oprogramowania biznesowego
  • administracja systemowa – prowadzenie działań jako administrator systemu
  • bezpieczeństwo danych i firmy – tworzenie polityki ochrony systemu informatycznego, zarządzanie uprawnieniami, kontrolowanie aktywności użytkowników podłączonych do systemu firmy, przygotowywanie kopii zapasowych, czyli backupów
  • inne usługi – przeprowadzanie audytów, doradztwo

Koszty związane z korzystaniem z obsługi IT dostępnej w ramach helpdesku rozpoczynają się już od około 500 złotych miesięcznie w przypadku 5 użytkowników w jednej lokalizacji. Dokładne cenniki można znaleźć na stronach prowadzących helpdesk.

1 KOMENTARZ

  1. Cześć. Otwieram sklep i serwis tematyczny powiązany ze sklepem. Sklep jako SaaS, serwis to moja witryna na moim serwerze. Domena serwisu będzie podstawową domeną. Takiego sklepu nie mogę podpiąć w katalogu domeny serwisu, pozostaje mi dać go do subdomeny. Moje pytanie, czy pozycjonować obie rzeczy, czy postawić tylko na serwis, z którego ruch będzie kierowany do sklepu a sam sklep odpuścić. Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj