Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów?

Dopiero kiedy określimy profil potencjalnego klienta możemy przystąpić do budowania bazy potencjalnych klientów. Profil taki powinien obejmować tak informacje ogólne (np. zasięg geograficzny naszych działań biznesowych), jak i całą specyfikę naszej firmy. Baza potencjalnych klientów opracowywana na podstawie tak przygotowanego profilu jest czymś podobnym do listy gości na przyjęciu lub do karty dań w restauracji.

Trudności ze zdobywaniem klientów

Pozyskiwanie nowych klientów jest trudne zwłaszcza dla nowo otwartych firm, dla początkujących przedsiębiorców. Wiele firm działających na niewielką skalę nie dysponuje żadną wiedzą marketingową, nie posiada nawet najprostszych narzędzi do zdobywana nowych zleceń. Tymczasem rozwój sieci klientów nie jest trudnym zadaniem, wystarczy tu często znajomość kilku podstawowych technik marketingowych.

Do pozyskiwania nowych zleceń konieczny jest nam rodzaj katalogu, w którym zgromadzimy sieć naszych dawnych klientów, znajomości i kontaktów biznesowych oraz wszystkich możliwości rozwoju, które przyjdą nam do głowy. Do rozwijania naszego własnego katalogu potencjalnych klientów przydatny będzie także zewnętrzny internetowy katalog firm. Każdy doświadczony przedsiębiorca wie, że dobrze opracowana baza firm i odbiorców indywidualnych umożliwia szybkie zdobywanie nowych zleceń.Jest rodzajem informacyjnego „układu krwionośnego”.

Kilka skutecznych strategii

Nasze poszukiwania nowych klientów rozpocząć możemy od określenia ich profilu. Jest czymś oczywistym, że skuteczność naszych działań marketingowych opiera się na tym, by kierować je to tych firm i osób, które rzeczywiście potrzebują naszych usług i towarów i chcą za nie płacić. Początkujący przedsiębiorcy nie zauważają jednak często tego prostego faktu – kierują swoje oferty tam, gdzie tylko się da, w sposób chaotyczny i nieprzemyślany. Działania takie są nieefektywne finansowo i zabierają wiele czasu. Nie chodzi więc tylko o to, by budować możliwie szeroką bazę klientów – chodzi o to, by budować ją sensownie, by nadać jej przemyślaną strukturę.

Rozpocząć możemy od naszych znajomości osobistych. Pomyślmy, czy naszymi klientami stać się mogą członkowie rodzin, przyjaciele, znajomi i współpracownicy. Zastanówmy się następnie, czy znają oni lub mogą znać jakieś dalsze osoby, które mogą być naszymi potencjalnymi klientami. To pierwszy krok do budowy uporządkowanej, nastawionej na cele listy naszych kontaktów.

Sieć kontaktów budują także nasi dawni klienci. Dbajmy więc zawsze o podtrzymywanie kontaktów z nimi. Nie obawiajmy się dzwonić do naszych dawnych klientów. Prośmy ich zawsze o pisemne referencje. Pytajmy wprost o możliwości dalszego rozwoju naszej firmy, poszerzając naszą sieć kontaktów biznesowych.

Korzystajmy także z narzędzi zewnętrznych, których dostarcza Internet. Największe znaczenie mają sieci społecznościowe takie jak Facebook, a także dobrze opracowana baza firm. W sieciach społecznościowych nie chodzi oczywiście o nękanie potencjalnych klientów nachalną reklamą – powinniśmy je traktować jako narzędzia marketingu naturalnego, rozszerzające naszą sieć kontaktów biznesowych, a nawet prywatnych.

Więcej informacji na InfoBrokering.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj