Jak skutecznie wejść w interakcję z odbiorcą?

Budowanie relacji z klientami należy do bardzo trudnych zadań. Pozytywny wizerunek firmy opiera się na działaniach mocno rozciągniętych w czasie, lecz odpłaca się rosnącym zainteresowaniem ze strony odbiorcy. Jedną z ról specjalistów od Public Relations jest wsparcie działań content marketingowych. Jakie elementy pozwolą nawiązać bliższą relację z konsumentem?

Budowanie świadomości

Działania PR-owe wraz z marketingiem coraz częściej tworzą jednolitą strategię promocyjną marki. Wsparcie fachowców z dziedziny PR przydaje się szczególnie tam, gdzie należy zbudować świadomość o marce – mowa tutaj zwłaszcza o wprowadzaniu nowych produktów na rynek, rebranding, a także w kampaniach promocyjnych. Warto postawić na treści, które zwrócą uwagę odbiorcy w nietypowy sposób. Dobrym przykładem jest zaangażowanie użytkownika do wspólnych działań, co samo w sobie stanowi fantastyczną reklamę dla firmy i niesie w świat jej wizerunek. W wielu dziedzinach można też uciec się do kontrowersji, uświadamiając konsumenta o zagrożeniach wynikających ze stosowania konkretnego produktu czy korzystania z jakiejś ogólnodostępnej usługi.

Storytelling – sztuka tworzenia wyjątkowej treści

Opowiadanie historii o marce to dziś przekraczanie wyznaczonych granic, niekonwencjonalne myślenie i całkowite skupienie uwagi na odbiorcy. Storytelling jest techniką postrzeganą dziś jako jedno z najskuteczniejszych metod na dotarcie do klienta. Dobry tekst zawiera nie tylko wartościową treść. Jego potencjał powinien sprawić, że odbiorca chętnie podzieli się treścią z innymi, rozpocznie dyskusje. Zadaniem PR-owców jest zatem stworzenie wokół firmy poczucia wyjątkowości, która będzie odczuwalna przez każdego odbiorcę. Opowiadanie o misji firmy w zupełnie nowy, odświeżony sposób, pozwoli przekonać do współpracy najbardziej nieufnych konsumentów.

Umacnianie pozycji eksperta

Treści zawierające cenne dla klienta informacje uznawane są za najbardziej wartościowe. Warto przekuć swoją wiedzę w siłę napędową swojego biznesu. Regularna prezentacja newsów, zwięzłych raportów, publikacja filmików zawierających know-how z działania firmy skutecznie wzmacniają pozycję przedsiębiorstwa jako eksperta w swojej dziedzinie. Specjaliści od Public Relations potrafią sprawnie zarządzać takimi materiałami, udostępniając je w mediach społecznościowych, na blogach firmowych czy stronach www, skutecznie zwiększając zasięg firmy.

Wyższy poziom komunikacji

Budowanie relacji to kolejne z działań Public Relations, które sprawią, że firmie przybędzie nowych klientów. Dobry PR zakłada stworzenie przekazu, którego zadaniem będzie konkretna interakcja z odbiorcą. Im większe zaangażowanie ze strony użytkowników, tym lepsza reklama firmy w sieci. Wspomniane wyżej zachęcanie do aktywnego promowania firmy to bardzo skuteczna metoda na szerzenie świadomości o marce. Współtworzenie treści wraz z odbiorcami daje ogromne pole do popisu firmie, która potrafi wykorzystać swój potencjał.

Partnerem materiału jest Clue PR – agencja public relations.

Jak skutecznie wejść w interakcję z odbiorcą?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here