Jak wygospodarować przestrzeń biurową do pracy w ciszy?

Fot. Kabina akustyczna do indywidualnej pracy w ciszy – Hush Work.

Siedząc w nieznośnie głośnym biurze, wiele osób marzy o ciszy. Nawet, jeśli dopuszczalny poziom hałasu w pracy – według norm BHP – nie jest przekraczany, nigdy niemilknący open space daje pracownikom nieźle popalić. Podobny problem dotyka, tak popularne obecnie, przestrzenie coworkingowe, w których wynajmuje się biurka na godziny. Co można zrobić, aby wygospodarować w już urządzonych biurach strefy skupienia?

Powierzchnia biurowa przypadająca na jednego pracownika w „coworkingach”, czy w firmach bazujących na rozwiązaniach typu open space, jest zazwyczaj niewielka. Ludzie pracują blisko siebie, co w niektórych sytuacjach ma oczywiście swoje plusy, ale częściej przekłada się na „akustyczną ciasnotę”, która – na dłuższą metę – przeszkadza w pracy. Pracownicy ciągle słyszą innych i są słyszani, choć tego nie chcą. Trudno się skoncentrować, nie ma poczucia prywatności, pojawia się zniechęcenie i spada efektywność. Tak działa hałas w środowisku pracy. Można temu jednak zaradzić…

Jak dobrze zaaranżować przestrzeń biurową, aby było ciszej

Urządzając open space, trzeba wziąć pod uwagę, że pracujące w jednej przestrzeni biurowej osoby wykonują niekiedy bardzo różne zadania i potrzebują w związku z tym różnych warunków pracy. Na to nakładają się dodatkowo indywidualne przyzwyczajenia poszczególnych pracowników, które również są nie bez znaczenia. Jedni muszą komunikować się z innymi, drudzy – wręcz przeciwnie – wymagają braku bodźców i całkowitego wyciszenia. Dobrze zaaranżowana przestrzeń biurowa to wszystko uwzględnia, a tę źle urządzoną trzeba po prostu jak najszybciej wyposażyć w budki akustyczne, w których można na przykład spokojnie i bez przeszkadzania innym porozmawiać przez telefon lub indywidualnie popracować w ciszy i skupieniu.

 Fot. Dźwiękoszczelna biurowa budka telefoniczna – Hush Phone.

Fot. Dźwiękoszczelna biurowa budka telefoniczna – Hush Phone.

Szukasz mebli, dzięki którym urządzisz swoje biuro? Sprawdź ofertę Mikomax – producenta niezwykłych rozwiązań, który sprawia, że praca w biurze może być komfortowa! Zapoznaj się z ofertą: https://mikomaxsmartoffice.com/pl/

 Fot. Kabina akustyczna do indywidualnej pracy w ciszy – Hush Work.

Fot. Kabina akustyczna do indywidualnej pracy w ciszy – Hush Work.

Kabiny z serii HUSH łatwo zaimplementować właściwie każdym biurze. Nie zajmują wiele miejsca (tyle co pół lub jedno biurko) i mogą być dość dowolnie zlokalizowane, choć – ze względów czysto praktycznych – zaleca się ustawianie budek telefonicznych (podobnie jak jednoosobowych kabin do pracy w ciszy) w miarę możliwości centralnie na open space. W razie potrzeby można je bez większego problemu przestawić w inne miejsce.

Jak podzielić przestrzeń biurową, aby okiełznać hałas

Już samo wstawienie do biura akustycznych budek powoduje podział przestrzeni, co stanowi pewną „przeszkodę” dla dźwięków wypełniających na co dzień open space, jednak warto także dodatkowo zastosować dźwiękochłonne ścianki biurowe w tego typu wnętrzu. Rozwiązanie takie bowiem nie tylko tłumi nieco hałas, ale także pozwala w prosty sposób aranżować i modyfikować biuro na potrzeby chwili.

 Fot. Podzielona dźwiękochłonnymi ściankami przestrzeń biurowa zapewnia zmniejszenie poziomu hałasu w pracy.

Fot. Podzielona dźwiękochłonnymi ściankami przestrzeń biurowa zapewnia zmniejszenie poziomu hałasu w pracy.

Takie mobilne ścianki mogą podzielić przestrzeń biurową na strefy przeznaczone do wykonywania różnego rodzaju zadań, tworzyć boksy, oddzielać pojedyncze stanowiska pracy od reszty, wyznaczać miejsca pracy zespołowej, a nawet strefę relaksu. To uniwersalna opcja sprawdzająca się w każdym biurze.

Przestrzeń do pracy w ciszy jest niezbędna w każdej firmie. Alarmujące statystyki mówią o tym, że aż 70% pracowników biurowych skarży się na hałas w środowisku pracy, a za takimi skargami kryje się nawet kilkunastoprocentowy spadek ich efektywności. Łatwo zatem obliczyć, jak bardzo potrzebne i opłacalne jest zainwestowanie w biurowe rozwiązania akustyczne.

Jak wygospodarować przestrzeń biurową do pracy w ciszy?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here