Jak zadbać i utrzymać gości w hotelu?

Ponadczasowość branży hotelarskiej i fakt, że turystyka istnieje w każdym zakątku świata stawia przed właścicielami hoteli nie lada wyzwania. W erze internetu i swobodnego dostępu do informacji coraz częściej turyści podróżują samodzielnie, pomijając biura podróży, które zajmowały się organizowaniem atrakcji. Postęp technologiczny to temat, który dotyczy również hoteli. Ze względu na popularne portale, które zajmują się porównywaniem ofert noclegów, zawierają opinię i automatyzują cały proces, pozbawiając klienta zbędnych formalności i uproszczając rezerwacje do kilku kliknięć właściciele hoteli powinni zwrócić uwagę na metody pozyskiwania i utrzymania gości w swoich obiektach.

Sposób na powracających gości- programy lojalnościowe

Badania ekspertów z zakresu psychologii dowodzą jak dużą rolę odgrywają dla ludzi różnego rodzaju programy lojalnościowe, które nagradzają wytrwałość i zaangażowanie oraz wierność danej marce. Czasem nawet symboliczne docenienie starań sprawi, że potencjalny klient będzie wybierał nasz produkt spośród szerokiej konkurencji. Takie rozwiązanie w branży hotelarskiej stosują najlepsze hotele na całym świecie, które zwracają uwagę na wpływ tego rozwiązania na swój sukces.

Na czym może polegać taki program?

Wszystko zależy od fantazji i możliwości właściciela. To on ustali wszelkie zasady, które nagradzają gości, którzy decydują się powrócić do danego miejsca. Przykładowymi formami takiego rozwiązania może być działanie takie jak:

  • stała zniżka dla osób, które wcześniej odwiedziły hotel
  • rosnąca zniżka dla osób, które któryś raz z rzędu odwiedzają hotel
  • specjalne oferty dedykowane jedynie dla stałych klientów hotelu
  • dodatkowe benefity w postaci np. darmowego śniadania, policzenia krótszego pobytu lub lepszego pokoju w tradycyjnej cenie

Tak naprawdę benefity płynące z lojalności klientów determinować będzie wola właściciela oraz możliwości danego hotelu. Warto zwrócić uwagę na skuteczność tego typu programów, które są dowiedzione poprzez liczne badania psychologiczne.

System poleceń

Popularyzacja reklam i nadmierna ilość informacji handlowych, którymi jesteśmy zalewani na codzień sprawia, że potencjalny odbiorca stał się częściowo odporny na banery reklamowe. Od kilku lat najskuteczniejszą metodą marketingową jest tzw. marketing szeptany, czyli docieranie z informacją do klienta za pomocą prostego, często ukrytego w zwykłej opinii przekazu. Obecny rynek pełen jest możliwości zastosowania systemu poleceń. Z pomocą przychodzą celebryci, influenserzy, którzy swoją twarzą mogą zapewnić wzrost zainteresowania naszą ofertą. Metoda polegająca na systemie poleceń to wprowadzenie benefitów dla osób, które skutecznie zaproszą kogoś do odwiedzenia danego hotelu. Dla przykładu, osoba A opowiada o swoim pobycie i daje namiar na hotel, a osoba B przyjeżdzając powołuje się na informacje zdobyte od osoby A.

Jak może wyglądać w praktyce system poleceń?

Rozwiązania, które warto przemyśleć to wprowadzenie systemu pozwalającego na:

  • osoba polecająca otrzymuje bon na zniżkę do wykorzystania przy następnej wizycie
  • osoba zdobyta przez polecającego otrzymuje upominek

Takie działania pozwolą na utworzenie taniej i skutecznej formy marketingu, która pozwoli na pozyskanie wielu nowych gości.

Komunikacja w sieci

Postęp technologiczny sprawił, że firmy, które nie posiadają swoich social mediów giną w tłumie konkurencji. Skuteczną formą na pozyskiwanie popularności i reklamowanie swoich usług jest stworzenie skutecznego systemu komunikacji z klientami. Branża hotelarska sprawia, że warto założyć konto na instagramie i zamieszczać tam zdjęcia z okolicy i samego hotelu. Takie rozwiązanie pozwoli oznaczać się gościom, którzy odwiedzili nasze miejsce i będzie powodowało wzrost odwiedzin naszego profilu w sieci.

Takie rozwiązanie to również idealne miejsce na organizacje wszelkiego rodzaju konkursów, które przyciągną nowych klientów i pozwolą na zwiększenie zasięgów.

Zdaniem eksperta z branży HoReCa, pana Adriana Wypycha z Polskiej Grupy Tekstylnej:

„Rozmawiając z wieloma hotelarzami zauważyłem, że hotele coraz bardziej powierzają proces rezerwacji i sprzedaży swoich usług porównywarkom ofert, takich jak np. booking.com, zapominając o tym, jak ważnym aspektem jest bezpośredni kontakt z klientem oraz odpowiednia obsługa sprzedażowa recepcji. Często dochodzi do sytuacji, w której cena za nocleg bezpośrednio w hotelu jest wyższa niż u pośrednika, co może powodować, że goście nie zrozumieją polityki hotelowej.”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj