Najważniejsze trendy na rynku CRM

Oprogramowanie CRM to już nie tylko narzędzie zarządzające bazą Klientów i gromadzące niezbędne dane. Duże oczekiwania przedsiębiorców a także rozwój technologii stały się przyczynkiem do rozbudowy możliwości systemów, usprawniających proces Customer Relationship Management. Jak wykorzystać najnowsze trendy na rynku CRM w praktyce? Podpowiadamy.

Chmura obliczeniowa

Chmura obliczeniowa to model przetwarzania danych związany z użytkowaniem usług dostarczonych przez usługodawcę. Dzięki takiemu rozwiązaniu Klient nie musi instalować i administrować oprogramowania. Całość umiejscowiona jest na zewnętrznym serwerze a dostęp do narzędzia odbywa się w trybie online przez przeglądarkę internetową – zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Instalację programu CRM w chmurze obliczeniowej oferuje większość firm funkcjonujących na rynku. Jedną z nich jest ESTI, oferująca Program ESI CRM – jeden z lepszych systemów CRM dedykowanych branży nieruchomości.

Automatyzacja działań

Coraz powszechniejszym trendem jest również wykorzystanie usprawnień związanych z marketing automation i jego wpływem na proces pozyskania leadów sprzedażowych. Automatyzacja marketingu to nowatorskie podejście, umożliwiające bezobsługowe gromadzenie i przetwarzanie danych o Klientach, bez konieczności wcześniejszej – nierzadko długotrwałej – analizy danych. Afiliacja scenariuszy biznesowych pozwala na usprawnienie procesu Customer Relationship Management. Jak to się odbywa w praktyce? Automatycznie generowane i wysyłane powiadomienia do Klientów – to jedna z możliwości. System sam wskaże odpowiedni moment na kontakt z Klientem.

Mobilność

Jednym z ważniejszych trendów, który zdominuje branżę CRM, jest powszechna mobilność. Coraz więcej osób korzysta z aplikacji mobilnych, a ich nawyki uwzględniane są przez UX designerów przy projektowaniu stron, które odpowiadałyby na potrzeby użytkowników. Pandemia COVID-19 spowodowała, że spora część pracowników pracuje w trybie zdalnym – zarówno na komputerach, laptopach, tabletach czy smartfonach. Współczesne programy CRM oparte są o nowe formy komunikacji, dobrze znane z mediów społecznościowych i popularnych serwisów. Monitoring własnej firmy w sieci umożliwi dobór grupy potencjalnych Klientów, zainteresowanych oferowanym produktem. Dzięki temu użytkownicy zyskają nieograniczony dostęp do niezbędnych danych.

Innowacyjność, doskonalenie i nieustanny rozwój – to wytyczne, jakie stawiają sobie na cel przedsiębiorcy, zarządzającymi firmami. Również systemy CRM – z każdym kolejnym rokiem – oferują więcej możliwości. Nie zmieniają się jednak założenia koncepcji CRM. W dalszym ciągu służy ona jeszcze lepszemu zarządzaniu relacjami z Klientami.

Najważniejsze trendy na rynku CRM
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here