Podstawy optymalizacji strony www. Pozycjonowanie stron – wstęp.

Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Wyobrażasz sobie nowoczesną firmę bez strony internetowej? Teraz to prawdziwa rzadkość, ponieważ niezależnie od branży do większości klientów dociera się właśnie przez internet. Stworzenie dobrej strony www to nie koniec. By mogła ona przynosić zamierzone korzyści konieczne jest, by wyświetlała się ona w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach stron

Za co odpowiada pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Jednak dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy.

Pozycjonowanie stron to skomplikowany proces. Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które oceniają wartość strony i ustalają jej ranking w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Jeśli więc dana witryna nie spełnia wymagań algorytmu, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Za co odpowiada pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. W rezultacie, użytkownicy sieci, którzy są potencjalnymi klientami Twojej firmy, łatwiej trafią na Twoją stronę internetową i skorzystają z Twojej oferty. Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Oprócz tego istotne jest linkowanie z innych, wartościowych i cenionych stron, co umożliwi innym użytkownikom łatwiejsze odnalezienie Twojej strony. Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Na czym polega SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom. SEO to także unikalna i cenna treść, która będzie odpowiednio nasycona frazami kluczowymi, które najtrafniej opisują i kategoryzują branżę Twojej firmy i tym czym ona się zajmuje.

Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. To stanowczo źle wpływa na pozycję sklepu w Google, ponieważ powielanie tych samych treści traktowane jest przez wyszukiwarkę jako duplikat i pomijane w rankingu wyszukań.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę. Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Jak tworzyć ciekawe i jednocześnie zgodne z SEO teksty?

Jak tworzyć ciekawe i jednocześnie zgodne z SEO teksty?

W procesie pozycjonowania stron Content Marketing odgrywa bardzo ważną rolę. Działania content marketingowe polegają na tworzeniu niezwykle wartościowych i użytecznych treści, które skutecznie przyciągają uwagę odbiorców. Działania te w ścisły sposób łączą się z SEO. Jedną z najpopularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! Profesjonalne pozycjonowanie stron zapewnia między innymi agencje EACTIVE, która działa na rynku od wielu lat.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj