Sprzedawca prądu dla firm – czy opłaca się go zmienić?

Mimo że możliwość zmiany podmiotu sprzedającego energię elektryczną istnieje w Polsce już od 2004 roku, to w dalszym niektóre firmy podchodzą do tego zagadnienia z rezerwą. Prawdopodobnie wynika to przede wszystkim z niepełnej wiedzy na ten temat oraz pojawiających się czasem niekorzystnych opinii. Dlatego też w tym tekście chcemy odpowiedzieć na pytanie, czy opłaca się poszukać nowego sprzedawcy prądu dla swojej firmy?

Zmiana sprzedawcy prądu – czy warto?

Mówiąc o zmianie firmowego sprzedawcy prądu, warto zacząć od kluczowych informacji. Przede wszystkim należy pamiętać, że na krok taki może zdecydować się każdy odbiorca energii i nie ma żadnego limitu dokonanych zmian. Sam proces jest z kolei z założenia bezpłatny i stosunkowo szybki – w zależności od sytuacji trwa on od 14 do 21 dni. Kolejną ważną kwestią jest to, by pamiętać, że o ile firmę, od której kupujemy prąd, można swobodnie zmieniać, to nie ma takiej możliwości w przypadku dystrybutora energii elektrycznej. Na danym terenie istnieje zawsze tylko jeden podmiot tego typu, który zajmuje się dbaniem o linie przesyłowe i dostarczaniem prądu do odbiorców. Rozwiązanie to jest samo w sobie zaletą, gdyż oznacza, że wraz z wyborem nowego sprzedawcy nie musimy martwić się spadkiem jakości dostaw. Najważniejszym powodem, dla którego warto zdecydować się na zmianę, jest jednak możliwość uzyskania dużo lepszej ceny za kilowatogodzinę, co będzie skutkować sporymi oszczędnościami w skali roku. Co więcej, każdy dobry sprzedawca energii elektrycznej do firm oferuje szereg produktów, przystosowanych do potrzeb małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Pozwala to na lepsze dopasowanie oferty i uzyskanie dodatkowych korzyści.

Na co zwracać uwagę, podczas wyboru nowego sprzedawcy elektryczności?

Aby w pełni skorzystać z zalet wymiany sprzedawcy energii, koniecznie trzeba zadbać o dokonanie dobrego wyboru. Czym jednak kierować się w takiej sytuacji?

  • Cena – co jasne, jest ona najważniejsza. W przypadku średnich i dużych firm trzeba jednak pamiętać, że kluczowe dla opłacalności są przyjęte mechanizmy zakupu kolejnych partii energii. Ważne, by były one oparte o ceny giełdowe i uelastycznione.

  • Opłaty handlowe – są one stosowane przez niektórych sprzedawców. W skrajnych przypadkach mogą one spowodować, że całość umowy – mimo atrakcyjnej ceny za prąd, będzie niekorzystna.

  • Warunki sprzedaży i czas trwania umowy – mają one spore znaczenie w dłuższej perspektywie. Ważne, by zabezpieczyć się przed nagłymi podwyżkami cen i zbyt długą współpracą.

  • Oferowane wsparcie – wbrew pozorom pomoc doradcy energetycznego, czy też możliwość skorzystania z innych usług związanych z oszczędzaniem prądu mogą okazać się bardzo przydatne.

  • Opinia – co jasne, nie zawsze należy wierzyć wszystkim komentarzom z internetu. Z pewnością jednak warto podejść z rezerwą do nadzwyczaj korzystnych ofert zupełnie nieznanych sprzedawców.

Jak zmienić sprzedawcę energii elektrycznej dla firm?

Powodem, dla którego zawsze opłaca się poszukać lepszego sprzedawcy prądu, są też same zasady przeprowadzenia zmiany. W odróżnieniu od wielu innych sytuacji, w tym przypadku nie trzeba się martwić mnóstwem niepotrzebnych formalności, które w wielu przypadkach decydują o zaniechaniu działań. Z punktu widzenia przedsiębiorcy w zasadzie największą trudnością będzie znalezienie właściwego partnera. Dalsze formalności kończą się w zasadzie po podpisaniu umowy oraz niezbędnego pełnomocnictwa do reprezentowania danego podmiotu. Wszystkie kolejne czynności wykonywane są przez nowego partnera, a dobrzy sprzedawcy – tacy jak firma https://ewe.pl, oferują pełne wsparcie swoim klientom.

Czy więc opłaca się zmienić sprzedawcę prądu do firmy? Z całą pewnością tak! Koniecznie jednak należy zrobić to mądrze, by w pełni skorzystać z możliwości dostępnych na rynku energii.

źródło zdjęcia: stock.adobe.com
autor: Proxima Studio

Sprzedawca prądu dla firm – czy opłaca się go zmienić?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here