Ubezpieczenie grupowe dla pracowników – co warto wiedzieć?

Coraz większą popularnością cieszy się produkt, jakim jest ubezpieczenie grupowe dla pracowników.  Czy jednak każda firma może skorzystać z oferty i dlaczego warto to zrobić? Czy warto zapewnić zatrudnionym osobom dostęp do ubezpieczenia?

Czym jest ubezpieczenie grupowe dla pracowników?

Ubezpieczenie grupowe dla pracowników to produkt, który ma wiele zalet. Przede wszystkim stanowi atrakcyjną alternatywę dla indywidualnego ubezpieczenia na życie. Przystępując do grupowego ubezpieczenia w firmie, można zyskać ochronę płacąc znacznie mniej. Nie trzeba także wybierać – w razie posiadania dwóch polis na życie (grupowej i indywidualnej), w razie śmierci osoby ubezpieczonej rodzina otrzyma odszkodowanie z obu ubezpieczeń. Czy jednak każda firma może kupić ubezpieczenie grupowe dla pracowników? Ile osób trzeba zatrudniać, aby możliwe było skorzystanie z oferty?

Ile osób musi zatrudniać firma, żeby podpisać umowę o ubezpieczenie grupowe?

Wbrew pozorom niewiele. Nie tylko duże przedsiębiorstwa mają dostęp do ofert ubezpieczycieli, polisę może kupić każdy przedsiębiorca, który zatrudnia minimum 3 osoby. Oznacza to, że niemal każda firma może zdecydować się na ochronę. Są jednak pewne ograniczenia. Ubezpieczenie grupowe dla pracowników jest produktem dobrowolnym i nie każdy zatrudniony musi do niego przystąpić. W przypadku firm zatrudniających mniej niż 10 osób wymagane jest 100% przystąpienie – a więc wszyscy pracownicy muszą skorzystać z oferty, aby możliwe było kupienie ubezpieczenia przez firmę. W przypadku małych firm musi to być zatem wspólna, jednogłośnie podjęta decyzja.

Kto może skorzystać z ubezpieczenia?

Do ubezpieczenia może przystąpić każdy pracownik, którego wiąże z firmą stosunek pracy. W niektórych przypadkach dopuszcza się również możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego pracowników współpracujących z firmą na podstawie umowy zlecenie. Istnieją jednak pewne ograniczenia:

  • limity wiekowe osób, które chcą przystąpić do grupowego ubezpieczenia pracowników – np. w przypadku ubezpieczenia PZU Ochrona PLUS, z oferty mogą skorzystać osoby między 16 a 69 rokiem życia;
  • aby przystąpić do ubezpieczenia nie można przebywać na zwolnieniu lekarskim, w szpitalu ani hospicjum;
  • aby skorzystać z oferty należy być osobą zdolną do pracy i nie otrzymywać świadczenia rehabilitacyjnego.

Wady ubezpieczenia grupowego dla pracowników

Z punktu widzenia przedsiębiorcy ubezpieczenie grupowe dla pracowników wnosi do firmy same pozytywne wartości. Możliwość skorzystania z oferty znacznie uatrakcyjnia miejsce pracy, sprawia także, że osoby zatrudnione rzadziej rezygnują z piastowanego stanowiska i bardziej utożsamiają się z firmą. Wady tego rozwiązania są jednak widoczne z perspektywy pracowników. Należą do nich:

  • brak możliwości indywidualnego dostosowania oferty;
  • niska suma ubezpieczenia;
  • wąski zakres ochrony;
  • czas trwania ochrony uzależniony od umowy z pracodawcą.

Te niedoskonałości ubezpieczenia grupowego dla pracowników niweluje jednak fakt, że nie ma przeciwwskazań do skorzystania równocześnie z drugiej oferty, indywidualnego ubezpieczenia na życie. W razie problematycznej sytuacji – śmierci, choroby lub pobytu w szpitalu – wypłata odszkodowania nastąpi z każdej posiadanej polisy.

Ubezpieczenie grupowe dla pracowników – co warto wiedzieć?
Oceń artykuł!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here