Wszystko co chciałbyś wiedzieć o bezbarwnej folii ochronnej

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o bezbarwnej folii ochronnej

Lakier twojego pojazdu narażony jest na uszkodzenia. To fakt. Jak folia miała by temu zaradzić? Zachowanie nieskazitelnego wyglądu auta jak w dniu, w którym opuszczało bramy fabryki nie jest łatwe. Są jednak na to dwa rozwiązania. Będziecie poświęcać bardzo dużo czasu i uwagi na pielęgnację albo założycie na auto folię ochronną.

Folia bezbarwna to jedyny pewny środek zaradczy przed negatywnym wpływem warunków środowiskowych, odprysków od kamieni, śladami po kluczach czy wózkach na zakupy.

Idea, która stoi za tym produktem jest taka aby nie trzeba były odwiedzać lakierni samochodowych i zachować oryginalny lakier na aucie. Folia ochronna to bariera dla lakieru pojazdu, która chroni jego wygląd i zachowuje jego wartość.

Przeczytajcie ten artykuł aby uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania związane z foliowaniem auta.

Co to jest?

Folia bezbarwna to cienka, bo ok 200-stu mikronowa, wielowarstwowa powłoka ochronna wykonana z mocnego ale i elastycznego, idealnie przejrzystego poliuretanu.

Po co jej używać?

Zostało ona zaprojektowana aby chronić lakier samochodowy przed odpryskami, zanieczyszczeniami środowiskowymi, ptasimi odchodami, zaschniętymi owadami oraz drobnymi przetarciami.

Jak to się mocuje?

Większość instalatorów używa gotowych wykrojników dedykowanych do konkretnego modelu auta. Gwarantuje to ich idealne dopasowanie. Przed nałożeniem, auto musi zostać dokładnie umyte aby usunąć wszystkie nawet najmniejsze zabrudzenia. Folię nakłada się ręcznie używając wody demineralizowanej i specjalnej mieszanki lubrykantu w celu łatwego ułożenia folii na elemencie. W momencie gdy folia jest już na swoim miejscu zaczyna się wyciskanie płynu, który znajduje się pod nią. W zależności o preferencji folia może zostać zawinięta pod element lub kończyć się na krawędzi elementu w celu jej łatwiejszego zdjęcia w przyszłości.

Czy może zostać położona na powtórnie lakierowany element?

Tak, może. Warunkiem jest natomiast wysoka jakość powtórnego lakierowania oraz odczekanie z aplikacją minimum 2 tygodnie w celu 100% wyschnięcia lakieru. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, iż w przypadku niedbale lakierowanych elementów folia przy zdejmowaniu może odejść razem z lakierem.

Czy można zafoliować całe auto?

Sami możecie zdecydować czy pokryć folią cały samochód czy tylko elementy najbardziej narażone na uszkodzenia jak zderzaki, maskę, błotniki, miejsca pod klamkami, próg załadunkowych, lusterka, reflektory, słupki przednie, słupki boczne piano black itd.

Ile zajmuje aplikacja?

To zależy jaki zakres oklejenia wybierzecie. Może to zająć kilka godzin ale i parę dni.

Czy można to zrobić samemu?

Niektórym udaje się okleić małe elementy samemu – niektóre firmy sprzedają zestawy „zrób to sam” – ale generalnie najlepiej zostawić to fachowcom.

Kiedy najlepiej okleić auto?

Najlepiej nałożyć folię kiedy auto jest nowe, zanim opuści salon lub zaraz po wyjechaniu z niego. Tak aby nie zdążyło ucierpieć w trakcie użytkowania. Tak naprawdę warto foliować auto na każdym etapie jego posiadania.

Jak o nią dbać?

Auto myje się i użytkuje w zwyczajny sposób, tak jakby folii nie było. Nie wymaga ona żadnych specjalnych czy dodatkowych zabiegów. Można ją pokrywać specjalnymi powłokami ceramicznymi lub woskami.

Co jeśli się trwale uszkodzi?

Folię ochronną można bez problemu wymienić na nowa jeśli zostanie mocno uszkodzona. W tym celu powinieneś udać się do studia, które zajmuje się tym profesjonalnie.

Widziałeś w intrenecie film na których folia się sama regeneruje? To nie żart.

Wysokiej jakości bezbarwne folie ochronne posiadają warstwę, która ma właściwości samoregenerujące. Rysy, które nie są głębsze niż ta warstwa znikają kiedy folia zostanie podgrzana. Czy to od ciepła silnika, słońca czy w kontakcie z gorącą wodą.

Widziałem auta które mają elementy oklejone folią. Folia była zżółknięta, po prostu brzydka. Czy to normalne?

Producenci auto oklejali kiedyś niektóre elementy fabrycznie folią. Niestety folia ta była słabej jakości i trzeba ją później wymieniać na nową. Obecnie nie stosuje się już folii starszych generacji, które mogły by żółknąć. Producenci prześcigają się w wydłużaniu okresów gwarancji oraz jakości samego produktu.

Ile to kosztuje?

Cena zależna jest od zakresu oklejenia pojazdu oraz wielkości elementów. Ceny zaczynają się od 250zł za oklejenie np. progu załadunkowego a kończą się na ok 25.000zł w przypadku oklejenia całego pojazdu.

Z umówieniem się na aplikację folii ochronnej nie ma co zwlekać. Jeśli niedługo odbierasz auto z salonu lub już je użytkujesz zadzwoń już dziś do swojego lokalnego studia detailingowego, które zajmuje się aplikacją folii bezbarwnych i poproś o wycenę na swoje auto.

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o bezbarwnej folii ochronnej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj