Metoda Design Thinking w praktyce – jak działa myślenie projektowe?

Design Thinking to proces, który zaczyna się od ludzi – przyszłych użytkowników projektowanych rozwiązań, a kończy stworzeniem innowacyjnych produktów, w pełni dostosowanych do ich potrzeb. Opiera się na empatii, czyli dogłębnym zrozumieniu potrzeb osób, dla których nowe rozwiązania są projektowane. DTMethod® metodyka Design Thinking, sprzyja innowacyjności oraz porządkuje twórczy proces kreowania nowych rozwiązań, nadając mu odpowiednią strukturę.

Czym jest i co oferuje Design Thinking?

Design Thinking jest nowoczesną, coraz popularniejszą na całym świecie metodyką zaczerpniętą bezpośrednio z branży kreatywnej. Jej początki sięgają lat 60-tych XX w. Design Thinking dziś możemy określić jako kreatywne podejście do tworzenia nowych, innowacyjnych i nieszablonowych rozwiązań, które odzwierciedlają potrzeby przyszłych odbiorców. Jest to twórczy proces, który opiera się na empatii, współpracy, szybkiej nauce, wizualizacji idei, prototypowaniu nowych rozwiązań oraz zbieraniu opinii ich przyszłych użytkowników.

Design Thinking jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych metodyk tworzenia nowych rozwiązań. Jej ogromną zaletą jest uniwersalność – może być stosowana bez względu na wielkość firmy i jej branżę. Możemy więc śmiało powiedzieć, że jest to metoda praktycznie dla każdego – świetnie sprawdzi się zarówno w przypadku kreatywnych pracowników i freelancerów, jak i managerów stojących przed wdrożeniem myślenia projektowego w organizacji. Dzięki Design Thinking możliwe jest ustalenie rzeczywistego problemu i znalezienie jego właściwego rozwiązania. Co ważne, nie jest ono tylko jedno – proces Design Thinking w praktyce dąży bowiem do odkrycia jak największej liczby słusznych rozwiązań, które zaowocują nowymi produktami, usługami, technologiami, procesami, strategiami, programami edukacyjnymi itp.

Zastosowanie Design Thinking w praktyce

Metoda Design Thinking, ze względu na swój uniwersalny charakter, posiada szerokie spektrum zastosowań. Szczególnie dobrze sprawdza się jednak wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. wicked problems, czyli zagadnieniami, na które wręcz niemożliwe byłoby wskazanie jednego słusznego rozwiązania. Istnieją jednak obszary, w których metoda Design Thinking sprawdza się szczególnie dobrze. Są to m.in.:projektowanie graficzne, wzornictwo przemysłowe (projektowanie przedmiotów i produktów), nowe usługi i aktywności, projektowanie interakcji (w złożonych systemach lub środowiskach biznesowych, edukacyjnych, rozrywkowych i mieszkaniowych).

Jak widać, Design Thinking posiada liczne zastosowania i oferuje wymierne korzyści dla wszystkich organizacji oraz osób, które zdecydują się wykorzystać jego potencjał w biznesie. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jak Design Thinking działa w praktyce oraz poznać wszystkie tajniki tej metody, jest udział w akredytowanych szkoleniach. Oferuje je m. in. polska firma Inprogress, która stworzyła autorską metodę pracy w oparciu o Design Thinking – DTMethod. Szkolenia z niej są prowadzone zarówno stacjonarnie, jak i online oraz pozwalają od podstaw nauczyć się, jak skutecznie wykorzystywać potencjał Design Thinking we własnym biznesie.

DTMethod® jest zarejestrowanym znakiem towarowym INPROGRESS Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj