Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) to rozwiązanie dla firm, dzięki któremu możliwe jest zbieranie danych na temat klientów. Uzyskane informacje umożliwiają ścisłą personalizację i dopasowanie pod konkretnego klienta kampanii marketingowych.
Eloqua – zaawansowane narzędzie Marketing Automation.
Podstawową funkcją platformy Eloqua jest Cyfrowa Mowa Ciała (ang. Digital Body Language), która polega na zapisywaniu wszelkiej aktywności klienta, która jest istotna dla firmy. Kolejną jakże ważną funkcją jest tzw. Lead Scoring, który umożliwia ustawienie wielu modeli scoringowych dla zróżnicowanych produktów czy serwisów według ustalonych kryteriów. Eloquadzięki wykorzystywaniu narzędzi programistycznych, charakteryzuje się różnorodnością funkcji dając dostęp do:
- email marketing
- budowania i dopasowania zaawansowanych kampanii marketingowych
- dynamicznych formularzy
- inkorporowania kampanii z mediami społecznościowymi
- organizowania landing pages z dynamicznym contentem
- wykorzystywanie e-maili z dynamicznym contentem.
Eloqua – integracja z bazami danych.
Automatyzacja marketingu przy pomocy systemu Eloqua (przykład: http://growinternational.eu/pl/blog/oracle-eloqua-zaawansowana-platforma-automatyzacji-marketingu/) daje możliwość integracji z wieloma zróżnicowanymi bazami danych, dzięki którym firma uzyskuje interesujące ją dane. Elastyczna integracja pozwala na czerpanie potrzebnej wiedzy bezpośrednio z Eloqua lub dzięki integracji systemu z CRM. Ważną funkcją jest możliwość budowania niezwykle złożonych programów danych, które zajmują się przetwarzaniem posiadanych jak również pozyskanych informacji do formatów niezbędnych podczas tworzenia kampanii marketingowych.
Marketing automation – wpływ na jakość contentu.
W przypadku automatyzacji marketingu niezwykle istotny jest content, który jest oferowany klientowi, ponieważ to on ma główny wpływ na wyniki kampanii marketingowej. Warto więc zadbać o wysokiej jakości content, który z wykorzystaniem Eloqua da najlepsze rezultaty.
O czym warto pamiętać przed skorzystaniem z systemu Eloqua?
Przed wdrożeniem w firmie systemu marketing automation należy określić główne cele, które chcemy osiągnąc jako firma i do czego chcemy wykorzystać automatyzację marketingu. Mając skonkretyzowane cele, można skupić się na określeniu baz danych, które zintegrowane z Eloqua dadzą firmie dostęp do konkretnych informacji. Istotne jest również określenie klienta docelowego (ang. Buying Persona) a następnie sprecyzowanie „Mapy Podróży Klienta” czyli ścieżki, którą podąża w procesie wyboru danego produktu czy też usługi.
Eloqua – rynek międzynarodowy.
System marketing automation Eloqua przystosowany jest do obsługi rozbudowanych międzynarodowych baz klientów. Istnieją dwie podstawowe wersje systemu, który można dobrać pod konkretne potrzeby firmy:
- Oracle Eloqua Enterprice Cloud – system zoptymalizowany pod kątem liczby licencji dostępu, wykorzystywany głównie przez firmy oferujące swoje osługi na rynku międzynarodowym
- Oracle Eloqua Standard Cloud – system oferujący nam współpracę z doświadczonym Partnerem wzdrożeniowym, który dopasuje system pod wymagania klientów.