Jak reklamować sklep internetowy?

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nawet nie przypuszczał, że sprzedaż internetowa może rozwinąć się w tak szybkim tempie. Prowadzenie sklepu internetowego to trudny biznes, jednak przy odrobinie pomysłu i właściwej promocji, każdy może odnieść sukces. Czy wiesz jak reklamować sklep internetowy?

Jak promować sklep online?

1. Portale społecznościowe

Odpowiednio prowadzone działania marketingowe na Facebooku, Instagramie, czy rosnącym w siłę TikToku, potrafią generować duże sprzedaże. Badania pokazują, że niemal 60% przedsiębiorców inwestuje w płatne reklamy na portalach społecznościowych, które pozwalają utrzymać stały kontakt z klientami firmy oraz mają za zadanie dotrzeć do nowych. Działania reklamowe warto jednak powierzyć profesjonalistom oraz dobrze je zaplanować, aby inwestycja była jak najbardziej zoptymalizowana i opłacalna.

2. Pozycjonowanie sklepu internetowego

Budowanie pozycji w wyszukiwarce Google to żmudne i skomplikowane zadanie. Warto rozpocząć je od dobrego dostosowania strony sklepu. Procedura pozycjonowania to zbiór wszystkich czynności związanych z działaniami on-site oraz off-site – budową strony, optymalizacją treści pod SEO czy pozyskiwaniem linków do strony. Wszystkie te procedury pozwalają na budowanie pozycji marki, wzrost ratingu i odnoszenie sukcesów sprzedażowych.

3. Google ADS

Google ADS to rozbudowany system reklamowy Google. Służy do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi przedsiębiorstwa, zarówno w samych wynik ach wyszukiwania (linki tekstowe oraz Google Merchant Center), jak i do generowania popytu – display oraz wideo. Największą zaletą Google ADS jest działanie w systemie licytacyjnym. Oznacza to, że możemy samodzielnie decydować o stawkach jakie jesteśmy w stanie zapłacić za przejście do sklepu. Im więcej zapłacimy, tym więszą szansę zdobywamy na topowe pozycje. Jednak stawki są zasadniczo związane z konkurencją w danej branży, a cena i pozycja reklamy będzie zależała również od wyniku jakości (samej reklamy, jak i strony docelowej).

4. Marketing automation

Narzędzie to daje wiele różnorodnych możliwości. Marketing automation to system zbierania danych informacji dotyczących zachowań klientów sklepu. Na podstawie pozyskanych danych, system automatyzuje kampanie reklamowe i dostosowuje je do potrzeb użytkowników.

Najczęstsze błędy popełniane przez właścicieli sklepów internetowych

  1. Nieprawidłowe budowanie rozpoznawalności oraz przywiązania do marki.
  2. Brak podstawowej wiedzy dotyczącej doboru oraz optymalizowania reklam w internecie.
  3. Niedostosowana komunikacja firmy do potrzeb i oczekiwań klienta indywidualnego i biznesowego.
  4. Brak kompleksowej strategii marketingowej.
  5. Obieranie strategii zaniżania cen – wywołując wojnę cenową i zmniejszając swoją szansę na rentowność.
  6. Zbyt mała wiedza o możliwościach Google ADS czy reklamy na Facebooku.

Jaki sposób na promocję sklepu wybrać?

Sposobów na promocję sklepu internetowego jest wiele, jednak wybór odpowiednich narzędzi i kanałów zależny jest od branży i naszego targetu. Jeśli poszukujesz odpowiedzi jak reklamować sklep, warto przyjrzeć się jego profilowi i odpowiednio dobrać rodzaj reklamy do sprzedawanych produktów oraz zaplanować kompleksową strategię, która wykorzysta również działania PR, influencerów, czy content marketing.

Źródło: http://keep-going.pl/marketing/jak-reklamowac-sklep-internetowy/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj