Pierwsze skojarzenie z pracą w call center nie zawsze rodzi przyjemne emocje. Praca w tym dziale otrzymała łatkę mało płatnego zajęcia, okupionego w dodatku sporym stresem. Wizerunek pracownika call center uległ jednak daleko idącym zmianom na przestrzeni ostatnich kilku lat. Specjaliści wykonujący ten zawód mogą liczyć na coraz lepsze zarobki, a elastyczność czasu pracy i duża liczba ofert pozostaje czynnikiem zachęcającym do podjęcia takiego zajęcia. Opowiedzmy zatem, jakie obowiązki czekają na kandydatów do pracy w call center. Na czym polega specyfika tego zawodu?
Praca pracownik call center – fakty i mity
Nie da się ukryć, że wielu kandydatów swoje pierwsze zawodowe szlify zdobywa właśnie na stanowiskach call center, które kuszą niskim progiem wejścia. Jednak specjalistami ds. obsługi klienta w dziale call center stają się nie tylko osoby młode, niemające jeszcze wyższego wykształcenia. Wokół tego zawodu można zbudować satysfakcjonującą karierę, gwarantującą nieustanny rozwój kwalifikacji i przekładającą się na poprawę wyników finansowych przedsiębiorstwa. Jeśli Twoim priorytetem jest łatwa i bezproblemowa praca pracownik call center nie będzie najlepszym wyborem. Jeśli jednak poszukujesz miejsca, w którym wzrost Twoich zarobków będzie podążał za podnoszeniem kwalifikacji i wiedzy o produkcie, działy call center wielu firm zapraszają w swoje progi. Maksymalny pułap wynagrodzenia kształtuje się przez umiejętności pracownika oraz system zatrudnienia. Wiele osób z działu call center podejmuje pracę w charakterze prowizyjnym, gdzie za każdą podpisaną umowę z nowym klientem otrzymują określoną kwotę. Specjaliści gotowi do podjęcia pracy w języku angielskim, niemieckim, francuskim lub hiszpańskim, mogą liczyć na znacznie wyższe wynagrodzenie. Należy zatem obalić mit o ekstremalnie niskich zarobkach w call center, gdyż osoby posiadające doświadczenie i pożądane umiejętności, osiągają ponadprzeciętne wynagrodzenie.
Faktem pozostaje stresujący charakter samej pracy, polegającej na ciągłych rozmowach z potencjalnymi klientami. Znalezienie osoby chętnej do skorzystania z usług wymaga wykonania wielu rozmów telefonicznych i nieustannego słuchania odmowy. W obliczu wyzwań, jakie generuje tego typu praca, pracownik call center powinien mieć pewne cechy charakteru, które predysponują go do realizacji tego rodzaju obowiązków. Z pracą w call center znacznie lepiej poradzą sobie osoby ekstrawertyczne, które zbudowały dużą pewność siebie i chętnie nawiązują kontakty.
Praca pracownik call center – sprawdzone oferty w serwisie Dryg.pl
Poszukiwanie ofert pracy warto rozpoczynać na platformie, która wyróżnia się różnorodnymi ogłoszeniami i przystępnym systemem aplikacji. Takim miejscem pozostaje serwis Dryg.pl, zbierający sprawdzone propozycje współpracy od pracodawców z kraju i zagranicy. Ze względu na fakt, że jest to pilnie poszukiwana praca, pracownik call center nie musi się martwić o brak aktualnych ofert. Warto regularnie odwiedzać stronę internetową www.dryg.pl, aby uzyskać informacje o najlepszych ofertach na rynku.