Jak zmienić biuro rachunkowe?

Na rynku jest bardzo wiele biur rachunkowych z których usług można skorzystać. Niestety nie wszystkie firmy świadczą usługi na satysfakcjonującym poziomie i nie zawsze są w stanie sprostać naszym indywidualnym oczekiwaniom. Przy mniejszych lub większych problemach, najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście postawienie na bardziej doświadczone biuro rachunkowe. Niniejszy artykuł to doskonała propozycja właśnie dla tych osób, które chcą dowiedzieć się jak zmienić biuro rachunkowe.

Kiedy zmiana biura rachunkowego jest dobrym wyborem?

Większość przedsiębiorców dokonuje zmiany dotychczasowego biura rachunkowego na nowe, gdy pojawiają się realne podejrzenia, że ich księgowość nie jest prowadzona w rzetelny sposób. Pamiętać należy o tym, że zatrudnienie zewnętrznej firmy księgowej nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności prawnej i podatkowej w razie kontroli skarbowej i wszelkie ewentualne mandaty skarbowe będą nakładane na przedsiębiorce, a nie biuro rachunkowe.

Zgodnie z aktualnymi przepisami prawa, to na właścicielach firmy ciąży obowiązek rzetelnego rozliczenia podatków. Korzystając z usług nierzetelnego biura rachunkowego, można narazić swoją firmę na poważne straty. Dla niektórych przedsiębiorców dużą barierą może okazać się również konieczność regularnych dojazdów do biura rachunkowego. Niestety nie wszystkie biura rachunkowe oferują kompleksową obsługę online i większość dokumentów należy dostarczać osobiście.

Zmiana biura rachunkowego – o czym należy pamiętać?

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, że zmiany dotychczasowego biura rachunkowego można dokonać w dowolnym momencie. Z praktycznego punktu widzenia najlepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie zmiany na przełomie roku (po zakończeniu okresu rozliczeniowego). Pamiętać należy jednak o tym, aby zwrócić uwagę na czas trwania okresu wypowiedzenia umowy. Przed dokonaniem zmiany warto wcześniej podpisać umowę z nowym biurem rachunkowym, dzięki czemu będzie można zapewnić mu odpowiednią ilość czasu, na zaznajomienie się z pełną dokumentacją.

Jak zmienić biuro rachunkowe krok po kroku

Aby zmiana biura rachunkowego przebiegła sprawnie pamiętać należy o kilku kluczowych kwestiach. W pierwszej kolejności należy zadbać o odzyskanie wszystkich dokumentów księgowych ze starego biura rachunkowego. Profesjonalne biuro rachunkowe Warszawa powinno zadbać o to, aby zmiana przebiegła płynnie, dlatego też samodzielnie zajmuje się odbieraniem pełnej dokumentacji z poprzedniego biura rachunkowego. Dla przedsiębiorców jest to bardzo wygodne i komfortowe rozwiązanie. Zgodnie z przepisami każde biuro rachunkowe po rozwiązaniu umowy ma obowiązek oddania oryginałów wszystkich przekazanych dokumentów.

Drugim bardzo ważnym krokiem jest odwołanie pełnomocnictwa. Jeżeli w umowie nie ma zapisu, że pełnomocnictwo wygasa automatycznie po zakończeniu współpracy, to wszystkie udzielone pełnomocnictwa należy odwołać pisemnie oraz poinformować o tym urząd skarbowy za pomocą formularza OPL-1.

Na samym końcu warto wspomnieć o tym, że polskie prawo podatkowe obliguje wszystkich przedsiębiorców do powiadomienia Urzędów Skarbowych o sposobie prowadzenia księgowości oraz miejscu przechowywania pełnej dokumentacji rachunkowej. Zmiana biura rachunkowego wiążę się z koniecznością dokonania aktualizacji miejsca przechowywania dokumentów księgowych. We wszystkich tych formalnościach powinno pomóc nowe biuro rachunkowe.

Źródło: https://keep-going.pl/ksiegowosc/jak-zmienic-biuro-rachunkowe/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj