Kim jest copywriter? Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Zapotrzebowanie na profesjonalne treści wciąż rośnie, dlatego też z każdym dniem zwiększa się liczba osób, które zajmują się tym zawodowo. Każda firma, która rozszerza swoją działalność w Internecie, chce korzystać z usług profesjonalnego copywritera, by w jak najlepszy sposób promować swoją obecność na rynku. Tylko jak wybrać dobrego, profesjonalnego pisarza, który spełni nasze oczekiwania? Kim jest copywriter? W tym artykule omówiliśmy, na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego kandydata.

Copywriter – kto to taki?

Copywriter – według Wikipedii – to autor tekstów i sloganów reklamowych. Inne tłumaczenia tego terminu to: tekściarz, pisarz, tekster, ale umówmy się – ani one nie brzmią dobrze, ani nie oddają w pełni złożoności tego określenia.

Profesjonalny „tekściarz” jest osobą, która tworzy dla klientów treści o różnorodnej tematyce, które zamieszczane są na stronach internetowych, blogach, w social mediach, a także w prasie, radiu i telewizji. Teksty przygotowane przez copywritera – fachowca, wspierają wizerunek firmy i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Cechy dobrego copywritera

  • terminowość
  • kreatywność
  • wiedza z zakresu marketingu i SEO
  • nienaganny język
  • lekkie pióro
  • umiejętność przeprowadzania research’u

Na co zwrócić uwagę przy wyborze copywritera?

Wybór odpowiedniego kandydata zależy głównie od działań marketingowych, jakie firma zamierza prowadzić. Pewne kwestie jednak są niezmienne – poniżej przedstawiamy x aspektów, które trzeba wziąć pod uwagę.

Termin realizacji

Czas napisania tekstu zależy od kilku kwestii. Są to między innymi: długość, stopień skomplikowania, tematyka, obecność słów kluczowych i forma tekstu. Jeśli zależy Ci na szybkiej realizacji zlecenia, musisz liczyć się z tym, że stawka będzie zdecydowanie większa.

Jakość tekstu

Dobry copywriter cechuje się tym, że szybko wyszukuje rzetelne informacje, które następnie przekłada na fachową, a jednocześnie zrozumiałą i atrakcyjną treść. Aby wybrać odpowiedniego pisarza, który będzie tworzył specjalistyczne teksty, zwróć uwagę na portfolio i sprawdź, czy podoła Twoim wymaganiom.

Cena

Nie możemy podać jednoznacznej odpowiedzi, gdyż wszystko zależy od terminu realizacji, jakości tekstu i wielu innych składowych. Stawka jest też zależna od doświadczenia, jakim może się pochwalić copywriter.

Możliwość wystawienia faktury

Dla większości firm jest to bardzo istotna kwestia – umożliwia wliczenie usługi w koszty uzyskania przychodu. Przed podjęciem współpracy dowiedz się, czy copywriter ma taką możliwość.

Kontakt

Dobry copywriter powinien wywiązywać się ze swoich obowiązków, a komunikacja z nim powinna być bezproblemowa. Jeśli tak nie jest – zastanów się, czy warto kontynuować taką współpracę.

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego copywritera zależy ściśle od Twoich wymagań oraz branży w której działasz. Jakość tekstu, termin realizacji, cena i kontakt z zleceniobiorcą to kluczowe czynniki, na jakie powinieneś zwrócić uwagę.

Aby uniknąć problemów, jakie mogą wyniknąć podczas współpracy z copywriterem, warto podpisać sensowną umowę, która będzie zabezpieczała zarówno jedną, jak i drugą stronę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj