Prowadzenie sklepu internetowego – dobry pomysł na biznes

Poprzez współczesne rozwiązania, łatwo dostępny, szybki internet praktycznie w każdym zakątku świata, jesteśmy w stanie dokonać zakupów nawet na wakacjach. Działa to także w drugą stronę – z łatwością możemy otworzyć też swój sklep internetowy, bez wynajmowania pomieszczenia sklepowego czy skomplikowanej logistyki. Czy jest to możliwe? Zapraszamy do lektury naszego krótkiego poradnika na temat własnego sklepu online.

Twój sklep internetowy – od czego zacząć?

Zakładając swój sklep internetowy, należy w pierwszej kolejności zastanowić się, czy chcemy mieć odrębną stronę internetową, czy też chcemy sprzedawać za pomocą bardzo powszechnych platform zakupowych. Jeśli to pierwsze – musimy liczyć się z kosztem założenia takiej witryny, która musi być jak najbardziej zautomatyzowana. W drugim przypadku musimy także pamiętać o prowizjach za sprzedaż. Druga kwestia dotyczy oszacowania tego, co nowego możemy zaproponować naszym potencjalnym klientom – czy stać nas będzie na konkurencyjne ceny istniejącego na polskich rynku produktu, czy też chcemy postawić na nowości. W obu przypadkach musimy liczyć się z formalnościami, a także tym, że każdy z naszych produktów powinien posiadać etykiety z polskimi napisami i kodami EAN (kreskowymi). Do tego celu warto zaopatrzyć się w sprzęt typu drukarki etykiet, które będąc kompaktowych rozmiarów, z pewnością usprawnią etykietowanie towaru w Twoim sklepie. Dotyczy to nie tylko przedmiotów, które tworzysz w Polsce, ale także tych sprowadzanych z zagranicy. Bardzo modnym w ostatnim czasie stał się import drobnych gadżetów z Chin, a następnie sprzedaż ich z polskimi instrukcjami i opakowaniami.

Jak poradzić sobie z zatowarowaniem?

Na początku nie musisz mieć dużego wyboru i inwestować w pełną ofertę. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest dropshipping, czyli bycie tak zwanym pośrednikiem w transakcji. Twoi potencjalni klienci zamawiają towar u Ciebie, jednak Ty automatycznie zamawiasz go u Twojego dostawcy. Produkty są wysyłane bezpośrednio do klienta, któremu sygnalizujesz wcześniej dłuższą dostawę. Bardzo często tego typu rozwiązanie jest podstawą w tworzeniu sklepu online, gdy nie mamy środków na magazyn, transport i towar – tutaj jednak należy liczyć się z tym, że goście naszego sklepu i klienci będą chcieli zaczekać na zamówienie nieco dłużej niż zazwyczaj. Szczególnie, gdy towar pochodzi z Azji – taka przesyłka może trwać nawet kilka tygodni. Jednak na początku naszej przygody z biznesem w internecie tego typu sprzedaż może sprawić, że staniemy się nieco bardziej rozpoznawalną marką, niż gdybyśmy najpierw zaczęli od zakupu dużej ilości towaru, by dopiero później rozpocząć jego sprzedaż. Dropshipping także zmniejsza ryzyko tego, że towar może nam się nie sprzedać i zalegać na magazynie. Wymaga jednak dobrego kontraktu z dostawcą i zaufania, że będzie w stanie wysłać zamówienie naszym klientom na czas, a wszystkie przedmioty będą zgodne z opisem i zdjęciami na stronie.

fot. materiały prasowe

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj