Marketing internetowy ma bardzo szeroki zakres. Obejmuje nie tylko SEO, płatne reklamy w wyszukiwarce, artykuły sponsorowane czy banery na portalach, ale coraz częściej również social media czy serwisy internetowe, gdzie oprócz treści, zamieszcza się obrazy i wideo. W tym artykule przyjrzymy się lepiej reklamom na największej platformie wideo na świecie. Jak wygląda skuteczna reklama na YouTube i o czym należy pamiętać? Sprawdźmy!
Reklamy na YouTube – najważniejsze informacje
Reklamy na platformie YouTube pozwalają docierać do potencjalnych klientów i umożliwiają im podejmowanie działań, gdy oglądają filmy w YouTube lub ich szukają. Co istotne, reklamodawcy płacą wyłącznie wtedy, gdy odbiorcy wykażą zainteresowanie – obejrzą spot, klikną w baner, przejdą do strony z ofertą. Choć początkowo YouTube miał pełnić funkcję serwisu do publikowania wideo, to jednak z czasem stał się jedną z platform social media. Użytkownicy chętnie subskrybują kanały ulubionych marek, osób i influencerów, co daje sporą przestrzeń do tworzenia kampanii marketingowych.
Reklamodawcy mogą dowolnie ustalać budżet przeznaczany na reklamy, co daje sporą elastyczność. Oczywiście im będzie on wyższy, tym większa będzie też szansa na dobre zasięgi. Ogromnym atutem reklamowania się na YouTube jest też to, że dostępnych jest tam naprawdę wiele grup docelowych – od widowni analogicznej do grupy komercyjnej z TV, aż po odbiorców skupionych wokół niszowych zainteresowań. Każda marka znajdzie tam przestrzeń dla siebie!
Jakie są możliwości reklamy na YouTube?
W serwisie można wyświetlać reklamy w różnych miejscach i formatach, a ponadto YouTube pozwala wybierać spośród reklam płatnych i reklam natywnych, czyli tworzonych poza systemem reklamowym (np. lokowanie produktu na wideo, współprace z influencerami itp.). Jeśli chodzi o te pierwsze, to możliwe są:
- płatne reklamy wideo – z możliwością pominięcia lub też nie, wyświetlane w różnych momentach odtwarzania wideo, o różnych długościach;
- płatne reklamy graficzne – w postaci nakładek graficznych lub tekstowych, nakładanych na wideo, które są klikalne i przenoszą do konkretnej witryny.
5 zasad skutecznej kampanii na YouTube
Chcesz zacząć reklamować na YouTube swoje produkty, usługi lub budować markę osobistą? Podpowiadamy, jak dobrze kreować kampanie na YouTube!
- Zastanów się nad tym, co i dlaczego chcesz reklamować. Nie ma sensu wymienianie wszystkiego, co masz w ofercie. Lepiej skupić się na tym, co jest najważniejsze, wyjątkowe i przyniesie największy zysk.
- Wybierz grupę docelową. Targetowanie to klucz do sukcesu skutecznej kampanii na YouTube i nie tylko! System reklamowy Google Ads, w którym tworzy się reklamy na YouTube, umożliwia bardzo precyzyjne dobieranie osób, którym wyświetlą się nasze komunikaty. Możemy kierować reklamy do odbiorców na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, subskrybowanych kanałów czy nawet słów kluczowych.
- Ustal budżet. Budżet reklamowy na kampanie na YouTube może być ustalony na dowolnym poziomie, w zależności od potrzeb firmy. Platforma daje sporą elastyczność więc skutecznym rozwiązaniem jest testowanie tańszych form reklamy, a w razie potrzeby zwiększanie budżetu.
- Daj sobie czas. Jeśli dopiero zaczynasz się reklamować, zaczekaj kilka tygodni, by uzyskać wystarczająco dużo danych. Będą one wypadkową do wprowadzania uzasadnionych zmian i optymalizowania kampanii.
- Staraj się zainteresować swoich odbiorców. Reklama musi być ciekawa, merytoryczna, informująca albo zabawna. Dzięki temu użytkownicy chętniej ją obejrzą lub klikną w baner, a to oczywiście przekłada się na konwersję, sprzedaż i budowanie rozpoznawalności marki.