Obecnie działania marketingowe w obiektach handlowych sprowadzają się do przeprowadzania wielopoziomowych kampanii Visual Merchandisingowych. Ich celem jest wyróżnienie komunikatu reklamowego spośród konkurencji, przyciągnięcie uwagi konsumentów, a także zmotywowanie ich do podjęcia zakupowej decyzji.
Możliwe jest to wyłącznie dzięki zaprojektowaniu atrakcyjnego komunikatu reklamowego oraz odpowiednie dobranie jego nośnika. Jednym z ważniejszych materiałów wspierających sprzedaż w obiektach handlowych są standy ekspozycyjne.
Standy ekspozycyjne do wyboru, do koloru
Znaczne zróżnicowanie sektora retail oraz odmienne potrzeby i wymagania konsumentów powodują, że oferta standów ekspozycyjnych producentów materiałów POS jest bardzo bogata i elastycznie dopasowująca się do kampanii marketingowych marek. Firmy mogą przebierać wśród standów wykonanych z tworzyw sztucznych, metali czy z wysokojakościowej i biodegradowalnej tektury.
Standy ekspozycyjne mogą być wyposażane w interaktywne ekrany, tablety, głośniki kierunkowe oraz w wiele innych wyróżników dobranych do potrzeb i preferencji docelowej grupy klientów. Standy mogą być nośnikiem promowanych produktów, próbek, ulotek i folderów promocyjnych, a także reklam zachęcających do skorzystania z oferty marki.
Czy inwestycja w standy ekspozycyjne się opłaca?
Kampanie Visual Merchandisingowe oraz działania promocyjne realizowane bezpośrednio w miejscach sprzedaży to jedne z efektywniejszych sposobów na zaangażowanie konsumentów i na sfinalizowanie strategii marketingowej marki. Standy ekspozycyjne oraz pozostałe materiały POS stają się obecnie nieodzownym elementem, który umożliwia skuteczne dotarcie do klientów, zauważenie przez nich marki, a także jej zapamiętanie.
Wśród kluczowych zalet standów ekspozycyjnych należy wymienić:
- oryginalność nośnika reklamy – standy reklamowe mogą być dowolnie projektowane i tworzone, zgodnie z komunikacją, brandingiem i potrzebami konkretnych kampanii promocyjnych marek;
- elastyczność zastosowania – standy ekspozycyjne mogą być rozmieszczone w dowolnym miejscu w przestrzeni handlowej, kompleksowo zwiększając atrakcyjność sklepów, stoisk targowych czy innych przestrzeni handlowych, w których realizowane są działania promocyjne;
- szeroka funkcjonalność – standy ekspozycyjne poza podstawową funkcjonalnością, jaką jest prezentacja wybranej grupy produktów, mogą również stanowić doskonały nośnik reklamy, próbek produktów, a także rozwiązań umożliwiających nawiązanie interakcji z marką, a tym samym wpłynąć na zwiększenie lojalności konsumentów wobec marki.
Kwestia opłacalności standów reklamowych w dużej mierze opiera się na ich odpowiednio wykonanym projekcie poprzedzonym dokładną analizą potrzeb marki oraz jej klientów. Dobrze zaprojektowane i wykonane standy ekspozycyjne to trwała długoterminowa inwestycja, która pozwoli na skuteczną promocję oferty produktowej oraz wzmocnienie kampanii reklamowej marki.