Outsourcing to popularna praktyka w branży technologicznej. Niemal każda firma korzysta dzisiaj z komputerów, nie wszystkim jednak opłaca tworzenie własnego działu informatycznego. Czy jednak outsourcing IT jest rzeczywiście najlepszą dla firmy opcją?
Na czym polega outsourcing IT?
Outsourcing IT to szerokie pojęcie, ale sprowadza się zawsze do tego, że za obsługę sieci informatycznej odpowiada podmiot zewnętrzny, a nie pracownicy zatrudnieni na miejscu. Skala outsourcingu zależy od wielkości przedsiębiorstwa oraz profilu jej działalności, a do tych najczęściej zlecanych zadań zalicza się zarządzanie komputerami i urządzeniami peryferyjnymi, administrowanie serwerami i sieciami komputerowymi, archiwizacja danych, usuwanie awarii, dbanie o bezpieczeństwo całej struktury, wybór właściwego oprogramowania oraz jego aktualizacja.
Dlaczego to się opłaca?
Korzystając z usług Enicom można liczyć na wsparcie dostosowane dokładnie do potrzeb danej firmy. To właśnie duża przewaga profesjonalnego outsourcingu, że płaci się jedynie za te usługi, które są niezbędne dla sprawnego prowadzenia działalności biznesowej – własny dział IT kosztuje dużo więcej, ponieważ często zatrudnia się w nim osoby, których umiejętności są realnie potrzebne tylko okresowo. Etatowy pracownik musi jednak mieć wypłacaną pensję za cały miesiąc, do tego dochodzą jeszcze inne koszty związane ze stworzeniem i utrzymaniem takiego stanowiska.
Dlatego właśnie po outsourcing sięgają również wielkie korporacje, które stać na własny, rozbudowany dział IT. Często w przypadku dużych firm stosowany jest model mieszany – na stałe zatrudnione są osoby niezbędne do utrzymania infrastruktury informatycznej, natomiast do dodatkowych działań oraz jednorazowych zleceń wynajmowana jest firma zewnętrzna.
Jak wybrać dobry outsourcing?
Najlepsze wsparcie informatyczne zapewni firma doświadczona, zatrudniająca osoby o odpowiednio wysokich kompetencjach, gwarantująca korzystny stosunek jakości usług od ceny, co oczywiście nie znaczy, że warto wybierać tylko te najtańsze oferty. Istotne jest także zaufanie – firma outsourcingowa ma dostęp do wrażliwych danych, dlatego klient musi mieć pewność, że te informacje nie zostaną przekazane niepowołanym osobom.