Czym jest branding i jak go prawidłowo przeprowadzić?

Pod pojęciem brandingu kryje się nic innego, jak budowanie świadomości marki. W tym celu wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia oraz działania z obszaru marketingu i zarządzania. Za profesjonalną realizację brandingu odpowiedzialna jest natomiast agencja brandingowa, której celem jest stworzenie pozytywnie postrzeganej przez obiorców marki budzącej określone, zawsze pozytywne skojarzenia. Aby branding przyniósł pożądane efekty i stał się swoistym kluczem do sukcesu, konieczne jest jego właściwe zaplanowanie i przeprowadzenie.

Czym jest branding i co się na niego składa?

Wiele osób sądzi, że branding można w prosty sposób określić jako nazwę, logo oraz identyfikację wizualną marki. Jest to bardzo duże uproszczenie, gdyż te elementy są jedynie kilkoma składowymi, które wspólnie składają się na budowanie świadomości marki. Branding jest bowiem niezwykle złożonym procesem, w poczet którego zalicza się także wiele innych, nie mniej istotnych od powyższych składników. Budowanie świadomości marki, czyli branding obejmuje m. in. takie elementy, jak strategia marketingowa, archetyp, wartości marki, sposoby komunikacji, jakość produktów i usług, działania reklamowe i promocyjne oraz wiele innych czynników, które mają istotny wpływ na to, jak marka jest postrzegana i odbierana przez odbiorców.

Branding nie jest także jednorazowym działaniem podejmowanym wyłącznie w celu stworzenia nazwy marki, jej logo oraz całego systemu identyfikacji wizualnej. To długotrwały i właściwie nigdy nie kończący się proces, którego początek ma miejsce wraz z powołaniem marki do życia, a kończy się w chwili zamknięcia jej działalności gospodarczej. Branding możemy określić jako proces, który obejmuje planowanie, wdrażanie w życie założeń oraz ciągłe dbanie o zachowanie spójnego i pożądanego wizerunku marki w oczach odbiorców jej usług.

Dlaczego warto przeprowadzić branding?

Głównym celem tego wymagającego i złożonego procesu jest natomiast wykreowanie ściśle określonego, pożądanego wizerunku, a następne jego utrwalenie w świadomości odbiorów. Z uwagi na wysoki stopień skomplikowania oraz odpowiedzialność, jaka spoczywa na prawidłowej realizacji takich działań, branding warto powierzyć profesjonalistom – o jego prawidłowe przeprowadzenie zadba nikt inny, jak wyspecjalizowana na tym polu agencja brandingowa. Decydując się na przeprowadzenie brandingu, należy mieć także świadomość, że jest to proces, który może potrwać. Należy więc uzbroić się w cierpliwość oraz zaczekać na jego efekty. A te mogą być zdumiewające.

Prawidłowo zaplanowany branding gwarantuje większe udziały w rynku, wzrost popularności marki i jej przewagi konkurencyjnej oraz wyższe zyski. Branding ma za zadanie wykreować nową markę lub wzmocnić lub rozszerzyć wizerunek już istniejącej firmy, wyróżnić ją na tle konkurencji, utrzymać spójność wizerunkową oraz usprawnić zarządzenie firmą. Aby było to możliwe, konieczne jest postawienie na współpracę z doświadczonym i wyspecjalizowanym w brandingu podmiotem, jakim bez wątpienia jest agencja brandingowa, która jest w stanie umiejętnie wesprzeć każdego klienta w procesie budowania świadomości jego marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj