Program lojalnościowy to tak naprawdę korzyść i dla klienta, i dla sklepu. Dzięki swojemu charakterowi, staje się on spoiwem łączącym dwie strony barykady. A za współpracą kryje się sukces – zarówno konsumencki, jak i przedsiębiorczy. Dlaczego warto przystępować do tego typu programów?
Program dla klienta
Oszczędności na koncie
Przede wszystkim program lojalnościowy, np. dostępny za pomocą zencard.pl, jest szansą na pozostawienie w portfelu jakiejś sumy pieniędzy. To przecież udział w promocjach, szansa na nagrody, tańsze produkty czy specjalna zniżka dla osób kupujących dłużej czy więcej. Dzięki temu klient otrzymuje ciekawe oferty, a w zamian wydaje pieniądze w danym sklepie. I wydaje ich mniej.
Informacje na czas
Korzystając z programu lojalnościowego, klient otrzymuje informacje od nowych promocjach i rabatach szybciej. Dostęp do tego typu informacji jest zawsze i w każdym miejscu. Jednocześnie klient doskonale wie, jakie produkty będą mu potrzebne i jak należy pokierować taktyką zakupową, by za każdym razem zrobić zakupy za nieco mniej. Zawsze jednak w jednym sklepie – i to się opłaca.
Program dla przedsiębiorcy
Przywiązanie konsumenta
Podstawową zaletą programów lojalnościowych jest przyciągnięcie i przywiązanie klienta ofertą. Nie da się ukryć, że w dobie szerokiego wyboru tylko skuteczne trafione w punkt promocje mogą pozwolić na uzyskanie klienta stałego i stabilnego. Dzięki różnego rodzaju rabatom i promocjom sprawia się, że klienci chętniej kupują w danej sieci czy sklepie, a co za tym idzie, wpływ do budżetu jest większy.
Papierek lakmusowy w walce o klienta
Chcąc zawalczyć o klienta, trzeba zaoferować mu coś wyjątkowego. Psychologicznie jako ludzie, lubimy być częścią danej społeczności. I programy lojalnościowe, np. te dostępne za pośrednictwem strony internetowej zencard.pl, mają temu służyć. Dzięki temu konsumenci – mając wybór dwóch porównywalnych sklepów – będą kierowali się lojalnością związaną z kartą, promocją czy rabatem dla stałego klienta.