Współczesne realia prowadzenia własnego biznesu wymagają jego obecności w Internecie, ponieważ coraz więcej osób szuka na co dzień w sieci różnego typu informacji, towarów i usług, zwykle za pomocą wyszukiwarki Google. Chcąc więc trafić z ofertą firmy do jak największej liczby klientów trzeba zadbać o jej widoczność w Internecie, a konkretnie wysoką pozycję w Google.
Pozycjonowanie stron w Google – klucz do sukcesu firmy
Na sukces firmy skała się wiele czynników takich, jak choćby wysoka jakość oferowanych usług czy towarów. Niemniej jednak bez odpowiedniej kampanii marketingowej ciężko pokonać konkurencję i zapewnić firmie spektakularny sukces. Pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle skutecznym narzędziem do reklamy marki w sieci, które przynosi firmie szereg korzyści. Trzeba jedynie umiejętnie go wykorzystać. Przede wszystkim pozycjonowanie stron w Google:
- pozwala dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą firmy;
- stanowi doskonałą całodobową reklamę o szerokim zasięgu;
- zwiększa widoczność firmy, buduje jej wizerunek i zdobywa klientów.
Wysoka pozycja w rankingu Google – jak ją zdobyć?
Otóż poprzez odpowiednie pozycjonowanie stron www w Google. Internauci szukając interesujących ich w danym momencie informacji czy towarów wpisują określone zapytania w wyszukiwarce Google, a w odpowiedzi otrzymują listę linków odsyłających ich do stron, których zawartość w sposób najbardziej trafny odpowiada na ich zapytanie. Pozycjonowanie strony w Google powinno więc sprawić, że będzie się ona wyświetlała temu, co trzeba podczas wpisywania przez niego fraz z określonymi słowami kluczowymi oraz pojawiać się na szczycie listy wyników wyszukiwania.
Skuteczność strategii SEO – od czego zależy?
Pozycjonowanie stron internetowych bazuje na szeroko pojętych działaniach SEO, które mają zapewnić danej stronie wysoką pozycję w rankingu Google. Opracowanie strategii SEO jest niezwykle ważne, by zostały wybrane najbardziej efektywne i skuteczne działania, dostosowane do specyfiki danej firmy i potrzeb jej klientów oraz zasięgu jej działania. Jeśli firma działa na lokalnym rynku, nie warto inwestować w pozycjonowanie globalne, a lepiej skupić się na pozycjonowaniu lokalnym by zapewnić firmie odpowiedni marketing internetowy.
Pozycjonowanie stron www obejmuje m.in. takie działania SEO, jak:
- optymalizację strony pod kątem jej struktury i treści by zwiększyć jej atrakcyjność wizualną i merytoryczną dla jej odbiorców i robotów Google;
- linkbuliding (pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych i budowanie sieci linków wewnątrz strony);
- rozbudowę tekstów;
- audyt strony (sprawdzenie nad czym trzeba popracować by pozycjonowanie strony odniosło sukces);
- analizę skuteczności działań.
Tematyka dotycząca pozycjonowania stron www jest niezwykle obszerna. Tutaj została ona ogólnie przybliżona, ale w sposób bardziej kompleksowy przedstawia ją artykuł POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH W GOOGLE – CZYM JEST I JAK WYKONAĆ JE SKUTECZNIE? – będący kompendium wiedzy w tym zakresie.