Oprogramowanie CRM rejestruje informacje kontaktowe klientów, takie jak e-mail, telefon, profil mediów społecznościowych i wiele innych. Może także automatycznie pobierać inne informacje, takie jak najnowsze wiadomości o działalności firmy, i może przechowywać dane, takie jak osobiste preferencje klienta dotyczące komunikacji.
System CRM organizuje te informacje, aby zapewnić pełną rejestrację osób i firm, dzięki czemu można lepiej zrozumieć związek z czasem.
Oprogramowanie CRM usprawnia zarządzanie relacjami z klientami, tworząc widok 360 ° klienta, rejestrując jego interakcje z biznesem oraz udostępniając informacje potrzebne do prowadzenia lepszej rozmowy z klientami.
Dlaczego CRM jest ważny?
CRM umożliwia przedsiębiorstwu pogłębienie relacji z klientami, użytkownikami usług, współpracownikami, partnerami i dostawcami.
Tworzenie dobrych relacji oraz śledzenie potencjalnych klientów i klientów ma kluczowe znaczenie dla pozyskiwania i utrzymywania klientów, co jest podstawą funkcji CRM. Możesz zobaczyć wszystko w jednym miejscu – prosty, dostosowywany do indywidualnych potrzeb panel kontrolny, dzięki któremu możesz poznać wcześniejszą historię klienta, status zamówień, wyjątkowe problemy z obsługą klienta i wiele więcej.
Gartner przewiduje, że do roku 2021 technologia CRM będzie największym pojedynczym obszarem przychodów w oprogramowaniu dla przedsiębiorstw. Jeśli Twoja działalność będzie trwała, wiesz, że potrzebujesz strategii na przyszłość. Dla firm myślących przyszłościowo, CRM jest ramą dla tej strategii.
Prosta definicja CRM
Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) to technologia do zarządzania wszystkimi relacjami firmy i interakcjami z klientami i potencjalnymi klientami. Cel jest prosty: popraw relacje biznesowe. System CRM pomaga firmom pozostać w kontakcie z klientami, usprawnić procesy i poprawić rentowność.
Kiedy ludzie mówią o CRM, zazwyczaj odnoszą się do systemu CRM, narzędzia, które pomaga w zarządzaniu kontaktami, zarządzaniu sprzedażą, produktywności i nie tylko.
Rozwiązanie CRM pomaga skoncentrować się na relacjach organizacji z poszczególnymi osobami – w tym klientami, użytkownikami usług, współpracownikami lub dostawcami – w całym cyklu ich życia, w tym na znalezieniu nowych klientów, zdobyciu ich firmy oraz zapewnianiu wsparcia i dodatkowych usług w całym związku.
Dlaczego CRM jest ważny dla Twojej firmy.
Gartner przewiduje, że do 2021 r. CRM będzie największym pojedynczym źródłem przychodów w oprogramowaniu dla przedsiębiorstw. Jeśli Twoja działalność będzie trwała, wiesz, że potrzebujesz strategii na przyszłość. Masz cele dotyczące sprzedaży, celów biznesowych i rentowności. Jednak otrzymywanie aktualnych i wiarygodnych informacji o postępach może być trudne. W jaki sposób tłumaczyć wiele strumieni danych pochodzących z działu sprzedaży, obsługi klienta, marketingu i monitorowania mediów społecznościowych na użyteczne informacje biznesowe?
System CRM pozwala uzyskać przejrzysty przegląd Twoich klientów. Możesz zobaczyć wszystko w jednym miejscu – prosty, dostosowywany do indywidualnych potrzeb panel kontrolny, dzięki któremu możesz poznać wcześniejszą historię klienta, status zamówień, wyjątkowe problemy z obsługą klienta i wiele więcej.
Możesz nawet włączyć informacje z ich publicznej aktywności w mediach społecznościowych – ich upodobania i niechęci, to, co mówią i dzielą się informacjami o Tobie lub Twojej konkurencji. Marketerzy mogą korzystać z rozwiązania CRM, aby lepiej zrozumieć przebieg sprzedaży lub potencjalnych klientów, dzięki czemu prognozowanie będzie prostsze i dokładniejsze. Będziesz mieć wyraźną widoczność każdej szansy lub potencjalnej szansy, pokazując czytelną ścieżkę od zapytań do sprzedaży. Niektóre z największych korzyści w zakresie wydajności mogą pochodzić z przeniesienia się poza CRM jako narzędzie sprzedaży i marketingu oraz osadzenia go w firmie – od działu HR po obsługę klienta i zarządzanie łańcuchem dostaw.
Chociaż systemy CRM są tradycyjnie wykorzystywane jako narzędzia sprzedaży i marketingu, zespoły obsługi klienta widzą ogromne korzyści z ich używania. Dzisiejsi klienci mogą zgłaszać problemy na jednym kanale – powiedzmy na Twitterze – a następnie przejść na e-mail lub telefon, aby rozwiązać problem na osobności. Platforma CRM pozwala zarządzać zapytaniami w różnych kanałach bez utraty ścieżki, a także zapewnia sprzedaż, serwis i marketing w jednym widoku klienta.