Materiały POS – najlepsze sposoby wykorzystania

Strategia promocji firmy i produktów powinna być starannie przemyślana i zaplanowana. Do przedstawienia nowych pozycji z oferty firmy , informowania o lokalizacji firmy i punktach sprzedaży świetnie sprawdzają się formy reklamy outodoowej tj. bilbordy, neony czy szyldy. Taka reklama dociera do bardzo szerokiej grupy odbiorców, ale przekazuje stosunkowo mało informacji.

Do uzupełnienia kompleksowej promocji firmy dobrze sprawdzają się materiały promocyjne zwane materiałami POS (Point Of Sales Materials ). Jest to obok reklamy outdoorowej druga gałąź reklamowa – indoorowa (below the line) czyli jest skierowana bezpośrednio do klienta detalicznego, pomijające środki masowego przekazu. Reklamą indoorową mamy możliwość przekazania większej ilości informacji o firmie, produktach czy promocjach.

Źródło zdjęcia: https://frwarszawa.pl/reklama-wizualna-pylony-reklamowe/

Materiały promocyjne wykorzystywane są w celu:

  • prezentacji firmy, przedstawieniu oferty,
  • prezentacji nowych usług lub produktów,
  • utrwalania świadomości marki,
  • dodatkowego oznaczenia i wyposażenia siedzimy firmy czy stoisk konferencyjnych.

Materiały mające na celu prezentację firmy zwykle są zamawiane i drukowane w większej ilości. By najlepiej spełniały swoją rolę, powinny być przejrzyste, łatwo dostępne dla klientów w siedzibie firmy czy punktach sprzedaży produktów. Zaprojektowane tak, by zarówno potencjalny jak i już pozyskany klient mógł odnaleźć ważne dla siebie informacje. Kluczowym jest by informacje w nich zawarte były aktualne, dlatego zwykle zawierają podstawowe informacje o firmie czy ramowy asortyment firmy. W tej grupie materiałów promocyjnych znajdziemy między innymi:

  • wizytówki,
  • katalogi produktów,
  • ulotki,
  • broszury.

Źródło zdjęcia: https://frwarszawa.pl/reklama-wizualna-pylony-reklamowe/

Materiały do prezentacji nowych usług lub produktów najczęściej są wykorzystywane na targach branżowych czy konferencjach, są to zwykle broszury i katalogi produktów. Ważne by były przejrzyste, by odnalezienie w nich informacji nie stanowiło trudności. Zwykle realizuje się mniejszy nakład, ze względu na krótszy okres aktualności danych w nich zawartych. Katalogi można zaprojektować w taki sposób, by było w nich miejsce na wkładki z aktualnymi cenami produktów czy nowościami dokładanymi do stałej, niezmieniającej się oferty. Jednakże należy zwrócić uwagę, by materiały były spójne, a użytkownik mógł bez problemu wielokrotnie wracać do informacji w nich zawartych.

W zależności od potrzeb firmy oraz promowanego produktu dobrze sprawdzają się materiały reklamowe posiadające logo firmy. Są to gadżety reklamowe mające na celu utrwalanie świadomości marki. Dzisiejszy rynek proponuje szeroką gamę gadżetów od przedmiotów codziennego użytku od pen drivów, smyczek, breloków do kluczy aż po głośniki blutooth czy solarne power banki. Są to gadżety, które najlepiej sprawdzają się na targach branżowych czy eventach. Dobrym sposobem na zwrócenie uwagi klienta na stoisku reklamowym jest wyeksponowanie małego poczęstunku. Zdrowe i oryginalne przekąski czy butelka wody z logiem firmy wywołują dobre pierwsze wrażenie. Wielu wystawców proponuje w zamian za zapisanie się do newslettera, rabaty na usługi czy kody do darmowego testowania produktu (co sprawdza się szczególnie w branży internetowej, serwisach czy producentów oprogramowań). Warto zwrócić uwagę na możliwość wykorzystywania gadżetów reklamowych nie tylko dla klientów naszej firmy. Plecak z nadrukami, atrakcyjny t-shirt czy używany przez pracownika na co dzień pen drive sprawia, że pracownicy firmy stają się jej żywą wizytówką.

Bardzo szeroką grupą materiałów POS są produktów pomocne do wyposażenia stanowisk czy siedziby firmy. Całe stoisko targowe powinno być przejrzyście zaprojektowane, kolorystycznie kojarzące się z firmą. Produkty te można podzielić ze względu na miejsce montażu:

  • podłogowe takie jak stoiska i wyspy produktowe, potykacze, displaye czy roll-banery,
  • materiały wieszane na suficie w formie plakatów, wskaźników czy chorągiewek,
  • materiały na ladę na katalogi czy broszury reklamowe,
  • półki produktowe, opakowania, gabloty.

Autor: Fabryka Reklamy Warszawa – producent reklamy zewnętrznej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj