Niewielki budżet? Marketing, który nic nie kosztuje

Twoja firma zatrzymała się w miejscu i przestała się rozwijać? Dotychczasowi klienci znikają, a nowych nie widać na horyzoncie? Masz wrażenie, że konkurencja przejmuje cały rynek? Zanim zaczniesz zastanawiać się, ile wydać na reklamę, podejmij kroki, które pomogą Ci samodzielnie postawić swój biznes na nogi. Poznaj nasze wskazówki!

Jaki budżet na marketing, taka sprzedaż? Niekoniecznie!

Być może stresuje Cię fakt, że Twoje środki na reklamę są ograniczone, jednak… zupełnie niepotrzebnie. Wysoki budżet marketingowy nie gwarantuje sukcesu – zwłaszcza jeżeli kampania reklamowa prowadzona jest w chaotyczny, nieprzemyślany sposób, przez osoby, które nie posiadają stosownej wiedzy i doświadczenia.

Podobnie działa to w drugą stronę. Niewielki (lub żaden!) budżet nie oznacza, że nie uda Ci się poprawić sytuacji swojej firmy. Spokojne i krytyczne przyjrzenie się marce i jej dotychczasowym działaniom, może przynieść znacznie lepsze rezultaty, niż podejmowanie nieprzemyślanych decyzji o kampanii reklamowej i nerwowe składanie budżetu na marketing.

Przyjrzyj się swojej ofercie

Zanim zaplanujesz, ile wydać na reklamę, zastanów się nad ofertą swojej firmy. Czy zapewnia one pozytywne doświadczenia swoim klientom? Czy jest coś, co wyróżnia ją na tle konkurencji?

Postaw się na miejscu potencjalnego klienta i zastanów, czy z chęcią kupiłbyś swój produkt lub skorzystał ze swojej usługi? Czy byłbyś w pełni zadowolony? Czy poleciłbyś znajomym ofertę swojej firmy?

Odpowiedzi na powyższe pytania mogą wskazać Ci, co jest problemem Twojej firmy. Podjęcie odpowiednich działań w dziedzinie, która wymaga udoskonalenia, może być pierwszym i najważniejszym krokiem ku lepszej przyszłości.

Odsuń budżet na bok – marketing to ludzie

Zanim zajmiesz się kampanią reklamową, poświęć chwilę kontaktom z innymi ludźmi. Zastanów się, czy Twoja firma posiada dobre relacje z klientami, partnerami, dostawcami? Kwestie, nad którymi możesz pracować, to przede wszystkim:

  • Utrzymywanie kontaktu z dotychczasowymi klientami – informowanie o nowej ofercie, przypominanie o swoich usługach lub produktach, newsletter.
  • System poleceń – rekomendacje od zadowolonych klientów, nagradzanie klientów, którzy polecą Twoją firmę swoim znajomym (rabat na zakupy, gratis do zamówienia).
  • Współpraca z partnerami – firmy, które działają na tym samym rynku, mogą polecać Twoje usługi swoim klientom, jeżeli odwdzięczysz się wzajemnością lub procentem od zysku.

Wnikliwej analizy będzie wymagała również Twoja strona internetowa. Sprawdź, czy zawiera ona aktualną ofertę oraz najważniejsze informacje na temat firmy. Oceń, czy strona ładuje się wystarczająco szybko i czy jest przyjazna użytkownikom.

Jeżeli masz pewność, że fundamenty, na których stoi Twoja firma, są stabilne, a Ty wykorzystałeś wszystkie ze wskazanych możliwości, możesz zdecydować się na kampanię reklamową. Pamiętaj jednak, że ograniczone fundusze wymagają dokładnie przemyślanych i sprawdzonych działań! Sprawdź, jak mądrze inwestować ograniczony budżet marketingowy i skorzystaj ze wskazówek, które przygotowali dla Ciebie specjaliści z agencji marketingowej na adcookie.pl/blog/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj