Własny biznes online kusi wielu. W czasach, gdy zakupy przenoszą się do Internetu, warto wykorzystać każdą możliwość, aby być tam, gdzie już są Twoi klienci. Zobacz, jakie kwestie powinieneś przemyśleć, rozpoczynając sprzedaż przez Internet.
Funkcjonalna i intuicyjna platforma
Jest to ważne zarówno z punktu widzenia kupującego, jak i Twojego jako osoby obsługującej swój biznes. Klienci w sieci są niecierpliwi i nie będą czekać, aż strona z upatrzonym produktem otworzy się. Jeśli będą problemy z wyświetleniem treści, bez skrupułów pójdą zrobić zakupy u konkurencji. Dlatego oprócz funkcjonalnej i intuicyjnej platformy przydatny będzie dobry programista, który pomoże wprowadzić ewentualne zmiany w kodzie. W poszukiwaniu uczciwego wykonawcy przejrzyj dostępne usługi informatyczne na stronie internetowej z wykonawcami usług Zleca.pl.
Szereg różnych opcji płatności
Bywają klienci, którzy preferują szybką płatność online za pośrednictwem znanych i zaufanych operatorów. Są jednak i tacy, którzy z zasady płacą wyłącznie przy odbiorze przesyłki. Jeżeli zależy Ci na jednych i drugich, postaraj się, aby w Twoim sklepie internetowym każdy z nich był w stanie wygodnie zapłacić za swoje zakupy. Pamiętaj, że operatorzy pobierają zazwyczaj prowizję (procent od zamówienia) w wysokości około 2% wartości koszyka zakupowego.
Duża liczba dostępnych zdjęć i rzetelny opis produktu
W Internecie klient kupuje oczami – tym bardziej, że w zasadzie tylko to mu pozostaje. Ani dotyk, ani zapach nie przemawiają na korzyść Twoich produktów. Zapewnij im więc wyraźne fotografie. Miej na uwadze, że opcja zbliżenia czy obrócenia produktu może być kluczowa w podjęciu ostatecznej decyzji. Udostępnij maksymalnie dużo zdjęć produktu, aby ułatwić klientom zakup i rozwiać ich wątpliwości. Bardzo pomocny w działaniach marketingowych jest również odpowiednio przygotowany opis produktu. Powinien zawierać nie tylko najważniejsze cechy, ale również mówić językiem korzyści. Najlepiej, gdy jest wypunktowany, a jego najistotniejsze sformułowania – wyboldowane. Wtedy łatwiej skanować opis wzrokiem, aby wyłapać kluczowe elementy oferty, które interesują przyszłego kupującego.
Kody rabatowe w zamian za zapis do newslettera
Przyciągnięcie klientów do dopiero co otwartego sklepu internetowego wcale nie jest takie proste. W sieci aż roi się od nowych biznesów, dlatego musisz zadbać o odpowiednie wyróżnienie. Ciekawą opcją może być na początek zapis do newslettera. Każdy, kto pozostawi do siebie dane kontaktowe, będzie mógł otrzymać kupon rabatowy o określonej wysokości. Najczęściej sklepy udzielają klientom rabatu w wysokości 10% na dobry początek. To świetna metoda na zainteresowanie nowych osób swoją ofertą, a dla klientów – szansa na przetestowanie jakości obsługi. Dobrym sposobem jest także dodawanie do każdego zamówienia darmowej próbki, na przykład saszetki z kosmetykiem. Wielu producentów chętnie dołącza je do zamówień hurtowych.