Oprogramowanie komputerowe, które służy do zarządzania transportem, może nie tylko pomóc w wybraniu idealnej trasy, ale też wspierać sprzedaż.
Systemy informatyczne klasy TMS (Transportation Management System) wspierają efektywne zarządzanie transportem w przedsiębiorstwach działających w różnych branżach. Ich celem jest optymalizacja procesów związanych z wykorzystaniem floty poprzez właściwe planowanie, monitorowanie, informowanie oraz rozliczanie. Wśród dostępnych na rynku rozwiązań informatycznych w kategorii TMS dostępne są również rozbudowane systemy, które nie tylko wspierają sam proces transportu, ale również powiązane z nim czynności. Mogą one służyć wtedy jako mobilne systemy sprzedaży we współpracy z urządzeniami mobilnymi wykorzystywanymi przez pracowników. Jakie funkcje oferują programy dla transportu wspomagające sprzedaż? Sprawdź, co możesz zyskać dzięki ich wdrożeniu.
Mobilna sprzedaż jeszcze efektywniej
Wiele firm w swojej działalności wykorzystuje sprzedaż mobilną, czyli prowadzoną z dojazdem do klienta. Jest ona realizowana między innymi przez przedstawicieli handlowych, którzy obsługują kontrahentów biznesowych, ale również handel w takim formacie może być prowadzony w obszarze B2C, czyli pomiędzy firmą a klientem. Mobilna sprzedaż to nie tylko sam proces handlowy, ale również dojazd do klienta. Właśnie dlatego w tym obszarze duże znaczenie ma również zarządzanie transportem. Odpowiednio przygotowana trasa przed wyruszeniem do klienta pozwala wtedy na zaoszczędzenie czasu, paliwa i terminowe załatwienie wszystkich spraw zgodnie z harmonogramem. Tutaj z pomocą przychodzi odpowiednio dobrany program dla transportu, który wyposażony jest w funkcje wspierające codzienną pracę handlowców. Dzięki niemu realizacja obowiązków może być prowadzona jeszcze efektywniej.
Jakie funkcje oferują programy TMS dla handlowców?
Aby zarządzanie transportem i jednocześnie wsparcie dla sprzedaży było jeszcze efektywniejsze, programy TMS udostępniają swoim użytkownikom szereg narzędzi. Można korzystać z nich zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych, w tym na smartfonach czy kolektorach danych.
Wybrane funkcje wspierające pracę handlowców:
- Klienci – baza informacji o klientach handlowca, która obejmuje między innymi ich dane osobowe, adresowe i kontaktowe, historię zamówień, informacje finansowe.
- Kalendarz – za jego pomocą handlowiec może otrzymać szybki dostęp do konkretnych zadań do wykonania w ciągu bieżącego dnia i następnych dni.
- Trasa – pozwala na dobór optymalnej trasy prowadzącej do klientów, z którymi handlowiec danego dnia ma się spotkać, pozwala także na optymalizację jej przebiegu, dopasowanie do potrzeb najważniejszych klientów czy grup targetowych.
- Spotkania – funkcja obejmująca planowanie spotkań, przygotowywaniem zadań, ankietowanie w związku ze spotkaniem z handlowcem.
- Wizyta – funkcje dotyczące wizyty u klienta, między innymi ofertowanie, przygotowywanie zamówień i zawieranie umów.
- Cele – narzędzie gromadzące informacje o realizowanej sprzedaży w celu kontroli realizacji celów, na przykład dziennych, tygodniowych, miesięcznych.
- Raportowanie – tworzenie raportów na podstawie informacji zebranych przez system.
Powyższe narzędzia dostarcza program SOTiPM – System Obsługi Transportu i Pracowników, który wspiera firmy wykorzystujące floty firmowe. Więcej informacji o funkcjonalności programu można znaleźć na jego stronie internetowej pod adresem: https://sotipm.pl.
Dlaczego warto postawić na mobilne systemy sprzedaży?
Wyposażone w zaawansowane funkcje mobilne systemy sprzedaży w ramach systemów TMS to duże wsparcie dla przedsiębiorstw działających w branży handlowej – niezależnie od sprzedawanych towarów czy dostarczanych usług. Wówczas program nie tylko umożliwia efektywne zarządzanie transportem, lecz również daje dostęp do szerokiej gamy dodatkowych funkcji, z którymi można zadbać o najwyższą jakość procesów obsługi klienta. Dla firmy to oczywiste zyski, które wynikają nie tylko z większej liczby zawieranych umów, lecz też oszczędności na kosztach dojazdów.
Witam. Prowadzę działalność gastronomiczną, tworzę nowy projekt opierający się na sprzedaży półproduktów przez internet. Z czasem chciałbym wprowadzić do oferty produkty z moim logo- przyprawy, noże i inne drobne przybory kuchenne. Do kogo należy się zwrócić kiedy chce się stworzyć nową markę? Producenci? Dystrybutorzy? Może zewnętrzne firmy? No i czy warto jest wprowadzić taką mobilna sprzedaż?