Własna strona jest internetową wizytówką firmy. Aby trafić z nią do jak największej liczby klientów, warto zdecydować się na jej pozycjonowanie.
Strona firmowa to dzisiaj must-have dla każdego biznesu. Internet pozwala na łatwe wyszukanie różnych ofert w całym kraju i za granicą – wystarczy tylko skorzystać z wyszukiwarki internetowej. Aby jeszcze skuteczniej dotrzeć do internautów, warto pamiętać o tym, jak duże znaczenie ma promocja. Tutaj na szczególną uwagę zasługuje pozycjonowanie stron internetowych, które pozwala na dotarcie do wielu odbiorców w sieci.
Na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron? Jakie są główne korzyści tej metody reklamy internetowej? W jaki sposób można ją prowadzić?
Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest?
Termin jak pozycjonowanie stron WWW, inaczej również SEO, jest obecnie spotykany bardzo często w kontekście reklamy online. Nic dziwnego, ponieważ jest on najpopularniejszą metodą promocji stron w sieci już od wielu lat.
Pozycjonowanie jest metodą mającą na celu zwiększenie widoczności strony WWW w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz (słów) kluczowych odnoszących się do jej zawartości. Pozycjonowanie stron najczęściej prowadzi się w wyszukiwarce Google, ponieważ to ona jest najpopularniejsza.
Zatem dobrze pozycjonowana strona to taka, która jest na wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Wtedy jest ona lepiej widoczna i po prostu wchodzi na nią więcej osób.
Jakie strony można promować przez pozycjonowanie?
Za pomocą metody jak pozycjonowanie można promować wiele stron internetowych, na przykład:
- strony firmowe
- sklepy internetowe
- portale tematyczne
- fora internetowe
- blogi
Zatem SEO uznawane jest za uniwersalną metodę, która sprawdzi się przy promocji niemalże każdej strony w internacie, niezależnie od jej zawartości.
Jak prowadzi się pozycjonowanie strony internetowej?
Strona internetowa pozycjonowana jest poprzez szereg działań, które pozwalają na nadanie jej wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Na proces ten składają się działania prowadzone bezpośrednio na promowanej stronie, czyli inaczej działania on-site, a także działania poza stroną, czyli off-site.
Na budowę wysokie pozycji witryny internetowej składają się działania jak:
- optymalizacja strony – odpowiednie dopracowanie jej kodu, treści, grafik oraz zawartości technicznej, aby była ona skuteczniejsza w pozycjonowaniu
- zdobywanie linków z innych stron internetowych, czyli tak zwany link building – dzięki temu strona może stać się bardziej popularna, co przekłada się na je pozycję
- prowadzenie własnego bloga firmowego – również pozwala on na poprawę pozycji strony WWW w wyszukiwarce
- prowadzenie kont w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku – social media marketing również wspomaga prowadzenie działań w ramach SEO
Dodatkowo wtedy, gdy pozycjonowanie stron jest prowadzone przez agencję, która zajmuje się świadczeniem takich usług, przed rozpoczęciem wszystkich działań prowadzony jest audyt SEO, który na podstawie analizy strony pozwala na przygotowanie optymalnego planu jej promocji.
Jak zacząć pozycjonować stronę firmową?
Zasadniczo stronę można próbować pozycjonować we własnym zakresie, jednak warto wskazać, że najlepiej zdecydować się na pomoc fachowców. Agencja Reklamowa Online Group z Krakowa zapewnia w tym zakresie pełne wsparcie dla swoich klientów, pomagając im w dojściu na szczyt wyników wyszukiwania.
Przedsiębiorcy decydujący się na pozycjonowanie stron powinni pamiętać o tym, że nie jest to jednorazowe działanie, lecz rozłożony w czasie proces. Dlatego zaleca się prowadzenie pozycjonowania stale, aby dzięki temu sukcesywnie piąć się na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych to skuteczna metoda promocji strony – także tej firmowej. Poprzez zespół działań pozwala ona na lepszą widoczność adresu strony w wynikach wyszukiwania w Google, aby dzięki temu mogła trafić ona do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Poza tym pozycjonowanie pomaga w budowie rozpoznawalności i wizerunku online.