Czasy, w których trzeba było dzwonić do korporacji za każdym razem, gdy zamawiało się przejazd taksówką, już minęły. Teraz można również korzystać z wygodnej opcji zamawiania taxi przez smartfona!
Coraz więcej korporacji taksówkarskich w Polsce wprowadza usługę zamawiania taxi za pośrednictwem aplikacji mobilnych – przeznaczonych na smartfony oraz na tablety. To wygodna alternatywa dla dzwonienia do korporacji, ponieważ nie zawsze wykonanie telefonu jest możliwe. Aplikacja daje dodatkowo szereg innych udogodnień, przez co również praca taxi w Warszawie oraz w innych miastach w Polsce jest jeszcze sprawniejsza.
Jak zamówić taksówkę przez aplikację?
Przede wszystkim konieczne jest pobranie odpowiedniej aplikacji na swój telefon albo na tablet. Można zrobić to za pośrednictwem oficjalnych sklepów konkretnych systemów operacyjnych. Po instalacji dokonujemy utworzenia konta użytkownika w aplikacji. Po wstępnej konfiguracji możemy od razu rozpocząć zamawianie taksówek mobilnie. Aby zamówić kurs, konieczne jest określenie pozycji początkowej oraz końcowej. Można zrobić to na kilka sposobów – przez wpisanie adresu, przez pokazanie go na mapie albo przez skorzystanie z lokalizacji GPS.
Przy zamawianiu taksówki można również uzyskać dostęp do dodatkowych funkcji, na przykład można określić przez nie rodzaj taksówki, wskazać na interesującą nas godzinę, zapamiętywać adresy, uzyskać szacunkową cenę kursu, śledzić samochód na mapie.
Jak płaci się za taksówkę zamówioną przez aplikację?
Istnieje kilka sposobów na zapłacenie za taksówkę w Warszawie, gdy zamawia się przejazd przez telefon. Można przede wszystkim zapłacić za kurs gotówką – wtedy dokonujemy tradycyjnej transakcji, jak przy zwykłym kursie. Oprócz tego można także płacić bezgotówkowo – kartą w terminalu znajdującym się w samochodzie, a także kartą, ale przez aplikację do zamawiania taxi. W tym drugim przypadku pieniądze pobierane są z podpiętej do aplikacji karty – w związku z tym pasażer nie musi mieć przy sobie środków płatniczych.