Ile kosztuje druk szytych katalogów?

Chociaż istnieje tak wiele różnych możliwości wyboru materiałów reklamowych, katalogi nadal zajmują wysokie miejsce w kampaniach marketingowych. Mogą służyć jako przewodnik po informacjach o produktach i usługach, przyciągać nowych klientów i pomagać w zwiększaniu świadomości marki. Na rynku dostępnych jest wiele firm poligraficznych oferujących swoje usługi w zakresie druku katalogów szytych. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru drukarni? Podpowiadamy!

Do czego wykorzystywane są katalogi reklamowe?

Katalogi reklamowe to sposób prezentacji oferty firmy, który służy do celów marketingowych. Są one zazwyczaj tworzone przez agencję reklamową i wysyłane do potencjalnych klientów. Wraz z rozwojem marketingu cyfrowego mogłoby się wydawać, że spadło zainteresowanie katalogami reklamowymi. Jednak nadal pozostają ważnym narzędziem dla marketingowców, ponieważ dostarczają wielu łatwo przyswajalnych i zrozumiałych informacji o ofercie. Z katalogu można korzystać na wiele różnych sposobów. Najczęstszym zastosowaniem katalogu reklamowego jest prezentacja oferty lub produktów firmy potencjalnym klientom. Innym popularnym zastosowaniem katalogu reklamowego jest budowanie świadomości marki wśród klientów.

Katalogi szyte są uznawane za przestarzałą formę reklamy. Natomiast nadal są bardzo popularne. Firmy decydują się na tę formę reklamy np. podczas targów i wszelkich wystaw, podczas których potencjalni klienci są wręcz zasypywani ofertami innych przedsiębiorstw. Katalog może zostać przekazany jako jeden z upominków. Wówczas po powrocie do domu, klient może ponownie przejrzeć ofertę firmy. W ten sposób kontakt z klienta z marką jest nawiązany dwukrotnie – raz podczas spotkania, a drugi gdy przegląda katalog z ofertą.

Jakie są rodzaje katalogów reklamowych?

Katalog to broszura lub publikacja przypominająca broszurę, która jest zwykle publikowana okresowo i dystrybuowana wśród potencjalnych klientów. Katalogi są zwykle wydawane przez detalistów, producentów i hurtowników w celu sprzedaży ich towarów lub usług. Istnieje wiele różnych rodzajów katalogów:

  • Katalogi szyte – są zszywane za pomocą nici lub sznurka do łączenia stron. Ten sposób łączenia jest wykorzystywany do łączenia niewielkiej ilości stron. Są one używane głównie na targach i wydarzeniach specjalnych, gdzie można je rozdawać uczestnikom.
  • Katalogi klejone – te katalogi mają klej nałożony na tył każdej strony i są połączone grzbietem, który jest przyklejony do okładki. Można je złożyć w książeczkę o większej liczbie stron.
  • Katalogi spiralowane – tego typu katalogi składają się ze stron z dziurkami po jednej stronie, przez które przekładana jest spirala. Ten sposób łączenia świetnie się sprawdzi dla katalogów o dużej liczbie stron.

Poza sposobem łączenia druk szytych katalogów może być wykonany na różnych rodzajach papieru. Wybór najczęściej dokonywany jest między papierem: kredowym, powlekanym i offsetowym. Zazwyczaj rodzaj papieru uwarunkowany jest sposobem druku katalogu. Papier kredowy to nazwa nadana papierowi powlekanemu specjalną warstwą z pigmentu mineralnego i kleju. Papier kredowy staje się wyborem dla wielu firm. Jego jasne, białe tło pozwala na doskonałe odwzorowanie zdjęć z żywymi kolorami i wyraźnymi szczegółami. Papier powlekany to nazwa nadana papierowi, na który nałożono ochronną powłokę. Jego zalety to wysokiej jakości wykończenie, zmniejszona absorpcja farby i zwiększony połysk. Z tego względu często wybierany jest do druku katalogów szytych. Papier offsetowy, jak sama nazwa wskazuje, służy do druku offsetowego. Ze względu na metodę druku papier ten musi posiadać właściwości hydrofobowe, co zapobiega rozlewaniu atramentu i pomaga w zachowaniu wysokiej jakości druku.

Jak wybrać odpowiednią drukarnię katalogów?

Szukając drukarni, należy wziąć pod uwagę pewne czynniki. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ od tego, jaką drukarnię wybierzesz, może w dużej mierze zależeć powodzenie Twojej kampanii marketingowej. Najważniejszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy wyborze drukarni katalogowej, jest jakość ich pracy. Możesz to zweryfikować, sprawdzając opinie klientów o danej drukarni. Najłatwiejszym sposobem jest wpisanie w wyszukiwarkę nazwę firmy z dopiskiem „opinie”. Powinny wówczas ukazać się oceny klientów na temat jakości współpracy z drukarnią. Dobra drukarnia powinna mieć świetną obsługę klienta i oferować wysokiej jakości produkty w przystępnych cenach.

Ważnym krokiem w procesie druku katalogów jest ustalenie, jak ma wyglądać Twój katalog. Pomoże Ci to zawęzić wybór do drukarni, które mają doświadczenie w realizacji danego projektu. Jeśli drukarnia specjalizuje się w danej metodzie, będzie w stanie zapewnić Ci lepszy produkt. Jeśli interesują Cię katalogi szyte cena zaproponowana przez doświadczoną i dużą drukarnię będzie zazwyczaj niższa. Tego typu drukarnie wiedzą jak optymalizować swoją pracę, dzięki czemu są w stanie zaproponować niższą cenę realizacji usługi.

Doświadczone drukarnie zatrudniają również specjalistów w swojej dziedzinie, często poza samym drukiem możliwe jest również skorzystanie z usług grafików i projektantów. Są to dziś jedne z najbardziej pożądanych zawodów. Zwłaszcza w dziedzinie poligrafii, pojawienie się nowych technologii doprowadziło do większego zapotrzebowania na ich usługi. Doświadczony grafik przygotuje projekt katalogu szytego, tak aby, jak najlepiej przedstawiał ofertę Twojej firmy, co bezpośrednio może mieć wpływ na wzrost sprzedaży. Warto więc rozważyć konsultację z projektantem przed drukiem katalogu reklamowego.

Artykuł przygotowany w ramach współpracy z cyfrowo.com.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj