Jak reklamować i wypromować sklep erotyczny?

W oczach wielu Polaków, zakupy w sklepach erotycznych wiążą się z pewnym tabu i są kwestią wstydliwą. To właśnie dlatego produkty erotyczne kupowane są najchętniej nie w sklepach stacjonarnych, a w tych online. Niestety jak się okazuje marketing sex shopu również nie jest łatwym tematem. Prowadząc taki biznes trzeba się liczyć z wieloma ograniczeniami i utrudnieniami. Jak zatem realizować marketing sklepu erotycznego?

Jak wypromować sex shop?

Choć zewsząd otaczają nas reklamy i billboardy mężczyzn oraz kobiet w skąpych strojach – zakup erotycznych gadżetów wciąż onieśmiela wielu Polaków. Jednak z uwagi na wysoki poziom dyskrecji punktów online, znacząco rośnie rzesza osób, które kupują produkty w internetowych sex shopach.

Niestety, promowanie treści z zakresu szeroko rozumianej erotyki jest wbrew regulaminowi portali społecznościowych, co znacząco ogranicza możliwości sklepów. Próba wykupienia reklam przez sklep związany z erotyką z pewnością zakończy się odrzuceniem reklamy – konieczne jest zatem prowadzenie działań organicznych.

Content marketing podstawą działania

Marketing sex shopu powinien w dużej mierze opierać się na wysokojakościowej treści związanej z tematyką erotyki. Podczas gdy w rozmowach twarzą w twarz wiele osób wciąż odczuwa opory przed poruszaniem kwestii dotyczących seksu – w internecie to tabu z wolna umiera. Coraz szersze grono osób poszukuje informacji o pozycjach seksualnych, kłopotach w sferze intymnej czy pozytywnej seksualności.

Nawet jeśli określona osoba zdecydowała się wyszukać interesujące ją informacje – nieodpowiednie, suche podejście do tematu może nakłonić ją do wyjścia ze strony i poszukania danych w innym miejscu. Osoba tworząca content marketing powinna pisać w sposób angażujący, przyjazny dla użytkownika i zrozumiały – tak, by przybliżyć mu tematykę i sprawić, że poczuje się komfortowo podczas lektury.

Pozycjonowanie strony

Nie można zapominać także o pozycjonowaniu, które jest istotne w każdej branży. Jako że sex shopy wciąż są trudną tematyką w internecie, zadanie to należy powierzyć specjalistom. Dobrze dobrane działania pozwolą na zbudowanie odpowiedniej pozycji. W przypadku sklepów z akcesoriami erotycznymi ma to szczególne znaczenie – gdyż jest to jedna z podstawowych metod pozyskiwania ruchu oraz klientów.

Google ADS

Dla branży erotycznej – Google ADS to prawdziwe zbawienie. Płatne kampanie docierają tylko i wyłącznie do starannie wyselekcjonowanych odbiorców, którzy w danym momencie wyszukują produktów, czy gadżetów. Problem jednak pojawi się w Google Merchant Center, gdzie również często blokowane są kampanie z zakresu erotyki.

Co jeszcze można zrobić?

Oprócz powyższych działań, można również zdecydować się na uruchomienie programu partnerskiego czy nawiązanie współpracy ze starannie wybranymi influencerami. Wśród działań nie powinno zabraknąć również takich podstaw jak interesujące artykuły w newsletterze, czy program lojalnościowy dla stałych klientów.

Planując strategię marketingową dla swojego sklepu, z pewnością przydatna okaże się agencja marketingowa, która posiada szerokie doświadczenie w marketingu sex shopów.

Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-i-wypromowac-sex-shop/

1 KOMENTARZ

  1. Internetowy sex shop to dość trudny temat, na facebooku działam na grupach i trzeba naprawdę dobrej jakości contentu żeby tą drogą go rozreklamować. Podstawa to dobre seo, display i oczywiście remarketing…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj