Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego, poprzez wprowadzenie chatbota

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż? Wykorzystaj do tego najnowsze technologie, a w szczególności chatboty, które weszły szturmem do świata biznesu, zapewniając obsługę klienta bez udziału człowieka. Jeśli chcesz poznać zalety tego rozwiązania, zapraszamy do lektury artykułu.

Czym jest chatbot?

Chatboty upowszechniły się po 2016 roku, kiedy to gigant mediów społecznościowych ogłosił możliwość dodania programów – chatbotów do jego najpopularniejszego komunikatora na świecie, jakim jest Messenger. Ten komunikator posiada funkcję zintegrowania ze stroną internetową oraz profilem na Facebooku, dzięki temu jest tak chętnie wykorzystywany do przeprowadzania akcji marketingowych oraz obsługi klienta – zastępując tym samym człowieka. Ale jak wykorzystać chatboty do zwiększenia sprzedaży?

Nowe metody sprzedaży

Wraz z rozwojem technologicznym zmieniają się nawyki zakupowe konsumentów – duże grono społeczeństwa nie lubi czekać w długich kolejkach i przechadzać się po zatłoczonych galeriach. Takie zachowania wpłynęły na popularność sklepów internetowych oraz rok do roku zwiększający się udział sprzedaży towarów poprzez internet. Aby wyróżnić się na tle innych przedsiębiorstw oferujących swoje produkty, poprzez strony internetowe należy być na bieżąco z nowinkami technologicznymi – w tym właśnie z chatbotami. Wprowadzenie takiego programu na stronę internetową rozwiązuje co najmniej kilka czasochłonnych problemów związaną z obsługą klienta – dobrze zaprogramowany bot potrafi odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania tym samym skracając czas oczekiwania – a sprzedawca może poświęcić zaoszczędzony moment na rozwój biznesu.

Jak wszyscy wiemy, obsługa klienta nie kończy się na odpowiadaniu na najczęściej zadawane pytania. Jednym z istotnych elementów sprzedaży jest doradzanie i proponowanie produktów zgodnych z preferencjami klienta – taką funkcję oczywiście posiadają chatboty. Wirtualny asystent jest idealnym narzędziem do cross-sellingu oraz doradzaniu przy wyborze produktu. Wystarczy, że klient odpowie wcześniej na zaprogramowane pytania, a bot wyświetli asortyment. Jak mówią badania i ankiety wśród użytkowników sieci – rozmowa z botem jest dużo lepszym doświadczeniem zakupowym niż konwersacja z człowiekiem – klienci nie wstydzą się napisać o swoich potrzebach, przez co doradzanie jest bardziej precyzyjne.

Chatboty to także świetne narzędzie marketingowe – poprzez Messengera przedsiębiorca jest w stanie w szybki sposób dotrzeć do swoich klientów z newsletterem, promocjami i akcjami sprzedażowymi i otrzymywać statystyki z działań klientów po przeczytaniu takiej wiadomości (np. Ile osób weszło w link zamieszczony w wiadomości).

Chatboty można wykorzystać w prawie każdej branży – spotkasz je, chcąc zarezerwować wycieczkę do egzotycznych państw, podczas zakupu biletu na koncert, a nawet sprawdzając status lotu na lotnisku. Takie programy ogranicza jedynie potrzeba potencjalnego klienta. Najlepiej zlecić stworzenie bota profesjonalnej firmie, która będzie na bieżąco aktualizować chatbota biorąc pod uwagę zmiany w samym Messengerze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj