Odbierasz samochodu z salonu – sprawdź o czym musisz pamiętać?

Nowe auto kupione z prosto z salonu to z pewnością ważne wydarzenie dla każdego kierowcy. Jeśli salon nie ma auta na stanie, które chcemy kupić, będziemy musieli uzbroić się w cierpliwość, aż nasz pojazd zostanie wyprodukowany. Możemy ten czas poświęcić na przygotowanie się do jego odbioru. Dowiedz się zatem, jak odebrać samochód z salonu, aby cała procedura potoczyła się po naszej myśli.

Samochód jak używany?

Nadszedł ten dzień, kiedy wreszcie możemy odebrać wymarzony, nowy samochód z salonu. Podczas przekazania pojazdu, musimy dopełnić wielu formalności i dokładnie sprawdzić, wiele rzeczy. Czy zamówione wyposażenie zgadza się z tym co otrzymaliśmy, oraz to czy dostajemy komplet wymaganych dokumentów czy gwarancji. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę?

Nasza ostrożność i dokładność mogą zaowocować w kolejnych latach użytkowania samochodu. Podczas odbioru samochodu z salonu powinniśmy postępować z nim tak, jakby się miało do czynienia z autem z drugiej ręki. Pojazd powinien być umyty oraz dobrze oświetlony – łatwiej wtedy dostrzec ewentualne rysy lub wgniecenia.

Warto również dokładnie sprawdzić opony pod kątem stanu bieżnika oraz roku produkcji. Samochód jest nieużywany, dlatego licznik powinien wskazywać poniżej dwudziestu kilometrów, a najlepiej maksymalnie dziesięć. Natomiast wydech nie powinien mieć śladów korozji.

Ważnym szczegółem są również szyby. Porównajmy ich oznaczenia seryjne oraz daty produkcji. Nasze wątpliwości powinien wzbudzać zły stan samochodu w środku. Należy zwrócić uwagę na czystość karoserii oraz tapicerki, jak również na ewentualne uszkodzenia, które mogą znajdować się na fotelach i pod wykładziną. Na zakończenie otwórzmy oraz zamknijmy wszystkie drzwi, ponieważ nawet samochody z salonu mogą mieć przesunięty słupek na skutek upadku z lawety

Wyposażenie samochodu, kontrola dokumentów oraz zamówione wyposażenie

Salon powinien wyposażyć nasz nowy samochód w takie elementy, jak na przykład gaśnica czy trójkąt. Zdarzają się sytuacje, kiedy pracownik o tym zapomni. Wtedy, gdy już wyjedziemy z salonu, może nam być trudno udowodnić, że nie otrzymaliśmy wspomnianych rzeczy.

Powinniśmy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie dane, które znajdują się w dowodzie rejestracyjnym są zgodne z tymi, jakie występują w protokole przekazywania samochodu. Przede wszystkim tyczy się to numeru VIN. Pomyłki zdarzają się raczej bardzo rzadko, ale zawsze powinniśmy wykluczyć taką ewentualność. Odbiór samochodu z salonu bywa dość czasochłonny jednak warto sprawdzić wszystkie elementy i możliwości.

Jeśli zamówiliśmy samochód, który ma na przykład klimatyzację automatyczną, to dla osoby, która jest odpowiedzialna za dystrybucję, będzie to po prostu jeden z kosztów wyposażenia.

Czasami zdarzają się pomyłki – wystarczy jednak wtedy zmienić jedną literę w kodzie, by do salonu mógł trafić samochód z klimatyzacją manualną. Dlatego warto, byśmy poświęcili trochę czasu na bardzo dokładne zweryfikowanie, czy to, za co zapłaciliśmy, faktycznie znajduje się w wyposażeniu samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj