Pozyskiwanie klientów B2b przez internet

E-commerce a branża B2B – czy to ma sens?

Niedawny kryzys pokazał, że firmy, które na potrzeby prowadzonej działalności nie korzystają z internetu, mogą łatwo stracić dostęp do stałych klientów. Warto więc wyciągnąć z tego wnioski i jak najszybciej zacząć pozyskiwać klientów wykorzystując do tego internet.

  1. Jaki biznes warto reklamować w sieci?
  2. W jaki sposób klienci b2b korzystają z internetu?
  3. Korzyści z posiadania mocnej pozycji w sieci

Nieprawdą jest, że z takiego rozwiązania mogą skorzystać wyłącznie właściciele sklepów internetowych. W dzisiejszych czasach pozyskiwanie klientów biznesowych drogą elektroniczną można wykorzystać praktycznie w każdej branży, nawet jeżeli oferowanych usług nie można przełożyć na e-commerce.

Jaki biznes warto reklamować w sieci?

Początkowo usługi internetowe oraz oferty sklepów miały na celu zdobycie klientów B2C (czyli klientów indywidualnych). Mnogość rozwiązań dostępna w internecie i dynamiczny rozwój tego medium sprawił, że swoje miejsce znaleźli w nim również przedsiębiorcy działający w  modelu business-to-business, czyli pozyskujący transakcje, w których obie strony są podmiotami gospodarczymi. W 2020 roku ciężko więc wskazać przykład branży, dla której reklama w sieci byłaby nieopłacalna. Nie ma w tym zresztą niczego dziwnego, skoro zdecydowana większość klientów typu b2b nie przepada za bezpośrednim kontaktem. Zamiast niego wybierają usługi online, które pozwalają im szybko sprawdzić aktualne trendy, łatwo znaleźć potrzebne produkty lub usługi oraz porównać ceny, aby nie przepłacić.

W jaki sposób klienci b2b korzystają z internetu?

Firmom, które wciąż nie zdecydowały się na pozyskiwanie klientów biznesowych, poprzez działania prowadzone w nowoczesny sposób, trudno czasem uwierzyć, jak wiele podmiotów gospodarczych kupuje online. Zaskakujące może być natomiast to, że zwykła strona internetowa przystosowana do rozdzielczości komputerów już niedługo może okazać się niewystarczająca. Według niedawnych badań około 36% ankietowanych klientów b2b stwierdziło, że chciałoby kupować online, ale z wykorzystaniem urządzenia mobilnego. Okazuje się więc, że trzeba nie tylko zacząć sprzedawać i zdobywać klientów przez internet, ale też przystosować stronę do urządzeń mobilnych. W przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że potencjalni klienci B2B skorzystają z usług konkurencji. Wiele ciekawych informacji związanych z tym tematem znajdziesz w artykule opisującym pozyskiwanie klientów B2B przez internet, który jest dostępny na stronie firmy specjalizującej się w rozwiązaniach dla e-commerce i biznesu online. Jeżeli podczas lektury będziesz miał jakieś pytania, możesz je od razu zadać doświadczonym specjalistom.

Korzyści z posiadania mocnej pozycji w sieci

Prowadzenie strony firmowej, która będzie odpowiednio zaprojektowana i wypozycjonowana pozwoli rozwinąć biznes o charakterze b2b w krótkim czasie. Nie jest to jednak jedyna korzyść, jaką można odnieść, jeżeli posiada się mocną pozycję w sieci. Okazuje się, że aż trzy na cztery ankietowane osoby szukają w internecie informacji o jakiejś marce, zanim podejmą ostateczną decyzję o nawiązaniu współpracy. Jeżeli więc nie zadbasz o to, aby klienci B2B mogli łatwo znaleźć w sieci informacje na temat twojego biznesu – o oferowanych usługach oraz opinii na ich temat, konkurencja na pewno to wykorzysta. Już teraz trudno jest znaleźć branżę, w której nie trzeba inwestować dużych ilości czasu i pieniędzy w pozycjonowanie strony oraz reklamy, bo niemal w każdej branży konkurencja jest ogromna.

Pamiętaj, że im dłużej zwlekasz z rozpoczęciem działań w internecie, tym trudniej będzie ci osiągnąć pierwsze efekty. Najlepiej więc już teraz skontaktuj się z agencją, aby popracować nad swoją przyszłością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj