Coraz częściej możemy zauważyć że sprzedawcy na swoich sklepach internetowych prowadzą bloga internetowego. Jak doszło do tej mody i skąd się wzięła. Pomimo co niektórych głosów aby to sprzedawcy rozpoczęli modę na szerzenie informacji wśród klientów, prawda jest nie co bardziej niechlubna. Dbanie o content i treść na sklepach internetowych wywalczył siłą Google, odcinając od zarobków tych którzy się nie chcą dostosować.
Dawniej sklepy internetowe składały się z listy produktów, które często miały opis powielony setki razy lub go wcale nie posiadały. Pod względem treści sklepy internetowe były jednym z najuboższych tworów w sieci internetowej. Google przystopowało ten proceder wprowadzając algorytm Panda, który punktował strony internetowe oraz sklepy online pod względem jakości treści, które prezentują. Wiadomo jak to się skończyło dla większości sklepów internetowych.
Rozpoczęła się era blogów na sklepach internetowych i rozszerzony ładnych opisów produktów. Początkowo widać było że zabiegi te są czynione jedynie dla przeglądarki Google. Dalej jednak co niektórzy zauważyli że klienci stają się bardziej lojalni wobec serwisów, które rozszerzają ich wiedzę i rozwiązują ich problemy. Ostatecznie blogi na sklepach internetowych mają formę jak obecnie.
W designcart.pl praktycznie codziennie trafia do nas na warsztat sklep internetowy, który należy rozszerzyć o dział blogowy, czy aktualności. Jak widać sprzedawcy obserwują swoją konkurencję oraz klientów i zauważają, że posiadanie na swoim sklepie online szerszej treści staje się standardem.
Jakie treści zamieszczać na blogu prowadzonym w obrębie sklepu internetowego?
Wielu sprzedawców się zastanawia co w ogóle mają zamieszczać na blogu. Zawsze się pytam ich czy aż tak w ich branży się nic nie dzieje że nie ma totalnie o czym pisać. Oczywiście każdy zaprzecza, bo w każdym miesiącu znajdziemy tyle materiałów na wpis na blogu że te dwa najciekawsze na pewno da rady wybrać. Pisać możesz o wszystkim co dotyczy Twojej branży. Ja podpowiem Ci co najchętniej czytają klienci sklepów internetowych.
Klienci sklepów internetowych najchętniej czytają testy produktów i ich porównania. Jest to numer jeden zwłaszcza w tych sklepach online związanych z nowymi technologiami. Kolejną rodzajem materiałów obleganych przez czytelników są zestawienia typu „dziesięć najlepszych …w tym sezonie”, „dziesięć najpopularniejszych produktów”, dalej idą artykuł z nowościami w branży, poszerzającymi wiedzę, z ciekawostkami. W to wszystko możesz wmieszać wpisy związane bezpośrednio z Twoim sklepem, czyli informacje o nowościach produktowych.
Jest wiele raportów traktujących o blogowaniu na sklepach internetowych, każdy z nich jednoznacznie potwierdza, że prowadzenie blogu w obrębie sklepu internetowego daje podwójne korzyści. Zwiększa ruch na sklepie internetowych i zwiększa lojalność użytkowników oraz znacznie poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania Google.