Powrót mody na firmowe kartki świąteczne

Wysyłanie tradycyjnych kartek świątecznych to piękny, choć nieco zapomniany zwyczaj, który został zastąpiony życzeniami w formie elektronicznej. Co ciekawe, klasyczna pocztówka zyskuje coraz więcej zwolenników, którzy na nowo doceniają urok własnoręcznie wypisanych i wysłanych papierowych kartek, widząc w tym symboliczny gest o większym znaczeniu niż prowizorycznie wysłany SMS czy naprędce sporządzony e-mail.

Piękna tradycja

Obecnie prywatne osoby stawiają raczej na kontakt elektroniczny, zarówno w życiu codziennym, jak i w okolicach świąt. Kartki świąteczne dostarczane przez listonoszy i kurierów to w większości kartki świąteczne dla firm z logo ich kontrahentów lub partnerów dbających o ciepły wizerunek firmy.

Tradycja wysyłania kartek świątecznych sięga XIX wieku, ale idea ich wysyłania na masową skalę mogła się rozwinąć dopiero w wieku XX wraz z rozpowszechnieniem zdobyczy poligrafii. Moda na wysyłanie papierowych życzeń przywędrowała do Polski pod koniec XIX wieku z Zachodu. W 1900 roku ogłoszono ogólnopolski konkurs na wymyślenie nazwy na nową formę słania pozdrowień i serdeczności. Jak można się domyślać, zainteresowanie plebiscytem było ogromne, ale ostatecznie za zwycięską uznano nazwę, którą wymyślił jeden z największych pisarzy polskich – Henryk Sienkiewicz. Autor słynnej Trylogii postulował, żeby kartkę nazwać “pocztówką” – wkrótce potem nazwa ta się przyjęła oraz rozpowszechniła.

Elektroniczne życzenia zamiast pocztówki?

Wraz z rozwojem technologii druku oraz usług związanych z przesyłaniem paczek i listów, kartki świąteczne weszły w poczet tradycyjnych zwyczajów. Złote czasy pisania papierowych życzeń przypadają na lata 60. ubiegłego wieku. Podobną popularnością pocztówki cieszyły się aż do końca lat 90., kiedy to zyskaliśmy dostęp do nowoczesnej telefonii i Internetu. W kolejnych latach można było zaobserwować wyraźny spadek zainteresowania wysyłaniem tradycyjnych życzeń świątecznych na rzecz szybkich wiadomości tekstowych wysyłanych za pośrednictwem telefonów i poczty elektronicznej. Wiele osób jednak twierdziło i twierdzi do dzisiaj, że w śląc e-pozdrowienia zatraciliśmy świąteczną magię. I właśnie tutaj należy upatrywać przyczyn renesansu tradycyjnego kartkowego biznesu.

Daj znać, że o kimś pamiętasz

Pięknie ilustrowane życzenia na papierze świadczą o tym, że o kimś pamiętamy i traktujemy go z szacunkiem. Osoba, która znajdzie w skrzynce pocztowej własnoręcznie wypisana kartkę z pewnością będzie mile zaskoczona i doceni wysiłek włożony w przygotowanie przesyłki. Tradycyjne kartki świąteczne wysyłamy od rodziny i bliskich. Coraz częściej jednak zwyczaj ten pojawia się także w korespondencji biznesowej. Firmy, które decydują się na wysłanie kartek pocztowych, pokazują w ten sposób, że zależy im na współpracownikach oraz klientach i do każdego, kto jest związany z przedsiębiorstwem pochodzą indywidualnie. Pocztówki świąteczne to powrót do tradycyjnych wartości i relacji opartych na bliskości, a także częsty sposób okazania wsparcia osobom potrzebującym, czemu służą charytatywne kartki świąteczne. Pamiętajmy o tym zawsze wtedy, kiedy będziemy się przygotowywać do tego wyjątkowego okresu w roku. Być może poświęcenie chwili na wysłanie kartki świątecznej przypomni o tym, co w życiu naprawdę ważne.

Powrót mody na firmowe kartki świąteczne
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here