Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważnym elementem w prowadzeniu stron internetowych? Czym jest w praktyce ten tajemniczy proces?

Pozycjonowanie stron to zbiór działań na stronie, który ma na celu osiągnięcie pierwszej pozycji w Google co oznacza zwiększenie widoczności w wyszukiwarce.

Możemy wyróżnić dwa rodzaje pozycjonowania:

Naturalne pozycjonowanie w lokalnym mieście np.: Katowice – Występuje, gdy odwiedzający stronę internauci są zachwyceni treścią i polecają ją dalej poprzez udostępnianie linków na różnych portalach, forach lub wspominają o stronie we własnych publikacjach. W naturalny sposób zwiększa to pozycje w wyszukiwarce.

Sztuczne- pozycjonowanie Katowice strony to nic innego jak sztuczna manipulacja wynikami. Wszystkie prace pozycjonujące, jakie zlecane są osobom trzecim lub wykonywane przez właściciela strony. Bez względu na rodzaj najważniejsze jest osiągniecie najwyższej pozycji.

Dlaczego warto być na pierwszym miejscu w Google?

Po wpisaniu danych słów w wyszukiwarce otrzymujemy listę wyników. Wszystkie statystyki pokazują, że linki z pierwszych pozycji na liście generują największy ruch na stronach, z których pochodzą. Wytwarza się wówczas prosty ciąg przyczynowo skutkowy:

Zwiększenie pozycji strony > więcej kliknięć > więcej odwiedzających stronę > większe zasięgi

Każdy posiadacz strony marzy o ogromnych zasięgach, aby sprzedawać, przekazywać informacje, reklamować swoje usługi i zwyczajnie lepiej zarabiać.

Jak sztucznie wypozycjonować stronę?

Proces ten polega w większości na tworzeniu łącz zwrotnych, czyli inaczej linków przychodzących. Taki link kieruje do danej strony internetowej z innej witryny powiązanej tematycznie z naszą stroną.

Łącza mają największe znaczenie w osiąganiu pożądanej pozycji w wyszukiwarce, ale bez profesjonalnego planu prowadzenia strony, odpowiednich treści i innych czynników nie jesteśmy w stanie osiągnąć sukcesu.

Czynniki wpływające na wyniki w wyszukiwarce

Słowa kluczowe

To słowa, które potencjalny klient wpisuje w Google. Powinny być one umieszczone w nagłówku artykułu udostępnionego na stronie oraz w treści. Ważne, aby to co zamieszczamy było rzetelne i poprawne merytorycznie. Tu sprawdzają się długie artykułu które sugerują specjalistyczne podejście i wyczerpanie tematu.

Linki wychodzące

Nasz strona powinna być droga do innych stron powiązanych tematycznie o wysokiej pozycji. Jest to sygnał dla wyszukiwarki, że strona kieruje użytkowników do wartościowych treści.

Linki wewnętrzne

Odpowiednio dodane linki wewnętrzne ułatwiają nawigowanie na stronie co sprawia, że staje się ona bardziej przejrzysta i czytelna.

Szybkość strony

Opóźnienia, które wynikają z braku optymalizacji plików na stronie obniżają wyniki strony w wyszukiwarce. Premiowane są natomiast strony, które ładują się w szybkim tempie.

Dane strukturalne

Dane te mówią algorytmom wyszukiwarek co oznaczają treści na stronie

Jak zacząć pozycjonowanie strony?

Przechodzimy do meritum!

Należy pamiętać, że proces ten jest długotrwały i zależy od wielu zmiennych, mimo to jest warty poświęconego mu czasu i wysiłków.

Na początku warto zacząć od trzech kroków:

Krok 1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Co określa twoją działalność? Co potencjalny klient wpisze w wyszukiwarce, aby znaleźć twój produkt lub usługę? Takie pytania musisz sobie zadać przy doborze słów kluczowych. przeanalizuj treści na swojej stronie i spróbuj wejść do głowy internauty, którego chcesz przyciągnąć do swojej witryny.

Jakie określenia wybierać?

– Ogólne słowa kluczowe złożone z jednego lub dwóch słów np. „koszulka” lub „koszulka męska”. Są one dla użytkowników o niesprecyzowanych wymaganiach, szukających jakiegoś rodzaju produktu a nie np. konkretnej marki

– Słowa kluczowe long tail złożone z dwóch lub więcej wyrazów. Użytkownicy szukający konkretnej informacji łatwiej trafią na bardziej rozbudowane frazy, ponieważ charakteryzują się one mniejszą częstotliwością wyszukiwania.

– Brandowe frazy kluczowe, czyli nazwy innych stron, do których się odnosimy

– Regionalne słowa kluczowe w których podajemy konkretny region, kraj czy miasto np. pozycjonowanie Katowice lub strony pozycjonowania Katowice. Dzięki temu internauta szukający usługi w naszym regionie szybciej trafi na nasza stronę.

Krok 2. Sprawdź konkurencję

Należy przeanalizować strony internetowe o podobnej tematyce, wyłapać to jakich fraz kluczowych używają. Da nam to całościowy obraz tego jak wygląda nasza branża w wirtualnej przestrzeni. Co jest modne? Co się sprzedaje? Co się klika lepiej od nas? Nie można kopiować, ale trzeba trzymać jak najwyższy poziom co można osiągnąć przez obserwacje lepszych od nas.

Krok 3. Przeprowadzenie audytu strony internetowej

Jest to niezbędny zabieg dla prawidłowego pozycjonowania strony. Polega on na dokładnej analizie wszystkich ech naszej witryny, Sprawdzany jest stopień dopasowania do wytycznych wyszukiwarki. Z audytu wyciągamy konkretne wnioski. Zauważamy w ten sposób słabsze obszary nad którymi należy pracować. Nadaje to kierunek odpowiedni pozycjonowaniu oraz zindywidualizowane podejście.

Oczywiście nie musisz sam tego robić! Istnieją specjalne firmy, które się w tym specjalizują. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać „pozycjonowanie” z dopiskiem miasta, w którym szukamy np. pozycjonowanie Katowice lub strony pozycjonowania Katowice. Na rynku jest wiele takich ofert

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj