Jak zacząć przygodę z dropshippingiem?

Myślisz o rozpoczęciu nowego biznesu? Chcesz stworzyć nowe źródło dochodu, które w niedalekiej przyszłości pozwoli Ci rzucić obecną pracę na etacie? Sklep dropshippingowy to rozwiązanie na miarę XXI wieku i idealny model biznesowy, który przynosi sukcesywnie dochód wielu Polakom. Czytając ten artykuł do końca, zdobędziesz niezbędną wiedzę, jak krok po wystartować i rozkręcić swój biznes.

Działalność gospodarcza

Aby działać legalnie i móc spać spokojnie, na samym początku musisz zastanowić się, w jaki sposób będziesz rozliczać się z państwem z twoich dochodów. Możliwości mamy tutaj kilka, a to ty musisz zdecydować, która będzie dla ciebie odpowiednia. Działalność gospodarcza – jedna z popularniejszych opcji, musisz przygotować się tutaj na koszty takie jak ZUS, księgowa, program do fakturowania. Inną opcją będzie spółka – zdecyduj się na nią, gdy chcesz wejść w ten biznes z partnerem. Ostatnią propozycją będzie inkubator przedsiębiorczości – jest to wybór niosący najmniejsze ryzyko, gdyż jedyne koszty, które ponosimy to opłata za udostępnienie osobowości prawnej przez inkubator (250 – 300 zł miesięcznie), w tej cenie mamy zapewnioną również księgową i poradę prawną.

Wybór niszy

Pomijany przez wielu etap, podczas zakładania sklepu dropshippingowego, jednak niezwykle istotny, który może zadecydować o twoim sukcesie. Zadajesz sobie pytanie, która nisza będzie dla ciebie najlepsza? – odpowiedź jest prosta. Ta, która jest jednocześnie twoją pasją, z którą masz doświadczenie, którą lubisz i możesz opowiadać o niej godzinami. Jeżeli jesteś pasjonatem wędkarstwa, będziesz wiedział, który produkt jest dobry i przydatny, a którego nikt nie kupuje, bo to strata pieniędzy. Będziesz mógł pisać rzetelne i ciekawe opisy, które zamienią odwiedzających na klientów. Gdy kupujący zadzwoni po radę – ty będziesz wiedział co mu opowiedzieć i doradzisz jak ekspert. Pomyśl, czym się pasjonujesz i co możesz sprzedawać.

Założenie sklepu

Teraz musisz zdecydować, gdzie będziesz sprzedawać. Allegro, eBay, Amazon, a może własny sklep? Założenie sklepu na platformie typu Allegro, jest darmowe i proste, co więcej, setki tysięcy osób używają tych serwisów codziennie, więc nie musisz się reklamować i szukać klientów – to oni przyjdą na twoją aukcję. Minusy? Jest jeden główny – prowizja. Nie ma nic za darmo, a właściciele muszą zarabiać, w przypadku Allegro jest to w zależności od kategorii 4-15%.

Założenie własnego sklepu kosztuje, reklama to kolejne pieniądze, jednak nie płacisz nikomu prowizji, nikt Cię nie kontroluje i możesz pozyskać stałych klientów oraz ich kontakty mailowe, na które możesz wysyłać przyszłe oferty.

Integracja z hurtownią

Następnie musisz zintegrować swój sklep z hurtownią, za pomocom serwisu takiego jak CStore, a szczegóły znajdziesz na stronie www.cstore.pl/sklep-dropshipping Umożliwia on nie tylko import produktów z hurtowni oraz ich opisów, pozwala także zarządzać wszystkimi zamówieniami oraz wysyłkami z jednego miejsca. Daje klarowny wgląd w sprzedaż i pozwala trzymać wszystko pod kontrolą, przekonasz się jakie to ważne, kiedy wyskalujesz swój sklep, lub będziesz mieć ich kilka.

Wszystkie niezbędne informacje jak zrobić to poprawnie znajdziesz tutaj: www.cstore.pl/blog/dropshipping-jak-zaczac-czyli-dropshipping-krok-po-kroku/

Dopieszczaj aukcje

Gdy zaimportujesz produkty do twojego sklepu, będą one wyglądać jak u każdego innego sprzedawcy, który działa w modelu dropshippingu. Aby skutecznie sprzedawać i żeby sklep przynosił zysk, musisz się wyróżnić. Jak to zrobić? Są na to dwa sposoby – pierwszy to walka ceną, czyli po prostu sprzedawanie taniej. Odradzam ten wybór, gdyż niszczy on rynek i nie uczy Cię niczego o handlu. Drugi sposób to wniesienie twoich aukcji na wyższy poziom. Zrób unikalne zdjęcia, a nie stosuj tylko tych z hurtowni. Dopracuj opis do perfekcji – przede wszystkim wydłuż go. Pisz językiem korzyści, pokaż co klient zyskuje, kupując Twój produkt, przedstaw jego wszystkie zalety. Pokaż dowód społeczny, czyli jak bardzo ten produkt podoba się innym i są zadowoleni z zakupu u Ciebie. A na koniec – dodaj gratis. Każdy lubi dostać coś za darmo i jest to doskonały powód, żeby klient zdecydował się właśnie na zakup u Ciebie, a nie u konkurencji. Niech to będzie coś związanego z branżą, jakaś drobnostka fizyczna, lub produkt elektroniczny, np. e-book. Wtedy dodanie tego nic Cię nie kosztuje, a wnosi nieocenioną wartość do Twojego produktu.

Tak, ten proces wymaga czasu, jednak wkrótce zobaczysz, że aukcje przygotowane perfekcyjnie generują znacznie więcej sprzedaży i wybijają się na tle innych.

Skaluj sklep dalej

Zaczęły się sprzedaże? – to świetnie. Teraz wprowadzaj nowe produkty, integruj się z nowymi hurtowniami, w końcu rozszerzaj branżę i zarabiaj co raz więcej pieniędzy. W końcu przyjdzie czas, że to nie ty będziesz opisywać produkty, odbierać telefony i załatwiać sprawy z klientami – zatrudnisz pracowników. Powodzenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj