Jednym z ważniejszych elementów wyposażenia każdej placówki medycznej jest recepcja. To miejsce, które łączy w sobie wiele funkcji. Pełni rolę wizytówki placówki, stanowiska pracy oraz punktu obsługi i oczekiwania pacjentów. W idealnie zaaranżowanej recepcji nie może zabraknąć pewnego istotnego szczegółu. Jest nim lada recepcyjna. Czym powinna wyróżniać się taka lada dedykowana placówkom medycznym? Gdzie najlepiej zamówić tego typu mebel?
Jak powinna wyglądać idealna recepcja w placówce medycznej?
Przede wszystkim musi być widoczna oraz łatwodostępna. Pamiętajmy, że z naszej placówki nierzadko będą korzystały również osoby z niepełnosprawnościami. Naszym zadaniem jest ułatwienie im korzystania z naszych usług. Idealna recepcja w placówce medycznej powinna też być wyposażona w ladę recepcyjną. Jest to mebel biurowy do zadań specjalnych, stąd też musimy zwrócić uwagę na kilka jego podstawowych elementów.
Najważniejsze cechy idealnej lady recepcyjnej w placówce medycznej
Idealna lada do recepcji medycznej powinna być łatwa w utrzymaniu w czystości, a jednocześnie trwała. Musi też zapewniać komfortowe warunki zarówno pracownikom, jak i osobom obsługiwanym przez nich. Jakie inne cechy powinny ją wyróżniać?
Wygląd – ściśle dopasowany do przeznaczenia placówki
Recepcja to pierwsze miejsce, jakie widzi pacjent po wejściu do placówki. Jej wygląd może pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na odbiór tego miejsca. Dlatego też idealna lada recepcyjna w przychodni musi wizualnie współgrać z jej konkretnym przeznaczeniem. Kiedy w placówce podejmujemy jedynie osoby dorosłe, wówczas można eksperymentować z oryginalnym kształtem czy unikatowymi detalami. Jeśli ma to być lada do recepcji przychodni dziecięcej, wtedy powinniśmy odejść od wyszukanych form i skupić się bardziej na tych łagodniejszych. Warto też postawić na ciepłe i pełne pozytywnych skojarzeń barwy.
Wysoka funkcjonalność
To ważne ze względu na fakt, iż lada recepcyjna pełni też rolę miejsca, ale i narzędzia pracy. To z jej poziomu pracownicy:
- komunikują się z klientami;
- zarządzają dokumentacją;
- wymieniają się informacjami z pozostałymi członkami zespołu.
Lada do recepcji musi więc być tak zaprojektowana, aby ułatwiała im wykonywanie tych wszystkich czynności. Powinna:
- posiadać odpowiednio duży blat roboczy;
- zapewniać dostęp do ważnych narzędzi pracy;
- umożliwiać wygodne przechowywanie dokumentów, w taki sposób, by łatwo było do nich dotrzeć w dowolnej chwili.
Dobra widoczność
Lada biurowa w recepcji medycznej powinna też łatwo dać się zauważyć – zwłaszcza po zmroku lub kiedy w pomieszczeniu panuje półmrok. Dlatego warto zatroszczyć się o to, by posiadała ona dodatkowe oświetlenie. Może ono przybrać formę podświetlanych blatów czy dekoracyjnych listew ledowych.
Lady recepcyjne na wymiar – rozwiązanie idealne
Chcąc, aby recepcja naszej placówki medycznej wyróżniała się funkcjonalnością i estetyką, powinna stanąć w niej lada recepcyjna na wymiar. Szeroki wybór tego typu mebli dedykowanych recepcjom medycznym znajdziemy u ich bezpośredniego producenta: firmy WILKING z Warszawy. Jak prezentuje się jego oferta? W asortymencie znajdziemy:
- lady jednostanowiskowe – idealne do małych przychodni i gabinetów lekarskich; niezwykle funkcjonalne i ergonomiczne; z regulowanymi stopkami i elementami oświetleniowymi LED jak logo firmy, podświetlenie górnego blatu;
- lady wielostanowiskowe – sprawdzają się one w dużych placówkach i przychodniach; składają się z jednego długiego blatu roboczego bądź kilku mniejszych rozmieszczonych na różnych poziomach, tak by zapewnić swobodę i komfort kilku osobom pracującym jednocześnie za ladą; są one wyposażone również w ergonomiczne systemy do przechowywania dokumentów i wszelkich ważnych narzędzi pracy.
Lady recepcyjne na wymiar firmy WILKING to także wysokiej jakości surowce, które wpływają na użyteczność tych mebli, jak i ich trwałość. Każdej ladzie można nadać wybrany kolor. Producent lad recepcyjnych na wymiar dzięki dostępowi do nowoczesnych sprzętów i technologii, może też nadać im najbardziej wyszukaną formę. Lady można również dowolnie konfigurować i wzbogacać o różnorakie detale nawiązujące ściśle do charakteru działalności danej placówki.